חשד לרצח בלוד: הותר לפרסום כי יעקב חיימוביץ', בן 41 מלוד, הוא החשוד ברצח לידר סויסה, בת 33, שנמצאה הבוקר (רביעי) ללא רוח חיים בחדר המדרגות בבניין מגוריה ברחוב סן מרטין בלוד. צוות מד"א שהגיע למקום איתר אותה ללא דופק ונאלץ לקבוע את מותה. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע ובתום סריקות מבצעיות עצרה את חיימוביץ', שכן של סויסה, בחשד למעשה. בסיום חקירתו הוארך מעצרו עד ה-14 בפברואר.

על פי החשד, תחילתו של האירוע היה בשעה 6:15, כשסויסה זועקת לעזרה לאחר שלפי החשד הותקפה בצורה קשה על ידי חיימוביץ' שחבט בה באמצעות חפץ, ככל הנראה מוט ברזל. שכנים ששמעו את הזעקות מיהרו לחייג למוקד המשטרה ולמד"א. עם הגעת צוות מד"א לזירה איתרו אותה כשהיא מחוסרת הכרה עם פצעים מדממים וחתכים בפלג גופה העליון.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

חשד לרצח בלוד (צילום: דוברות המשטרה)
חשד לרצח בלוד (צילום: דוברות המשטרה)

בתום מתן תרופות ופעולות החייאה שכללו גם עצירת הדימומים, נאלץ כאמור הצוות לקבוע את מותה של הצעירה. המשטרה פתחה בחקירה ואיתרה את חיימוביץ' שלא היה בדירתו אך אותר בסביבה הקרובה. הוא נעצר והובא לחקירה ולאחר מכן הובא לבית המשפט, שם  הוארך כאמור מעצרו. 

גורמים במשטרה אמרו כי "מדובר באירוע קשה וחמור, הנסיבות שלו נמצאות בבירור. על פניו אין רקע מוקדם בין השניים". גורם המעורה בפרטים הוסיף למעריב: "זהו רצח שמקורו ככל הנראה בטירוף, כאשר החשוד חובט בסויסה באכזריות וגורם למותה ולאחר מכן פשוט עוזב את הזירה".

הקורבן, נשואה יהודיה ללא ילדים. חיימוביץ' מתגורר לבדו קומה אחת מתחת לסויסה. במשטרה לא התקבלו תלונות רשמיות בין סויסה לשכנה, ואחרי בדיקה במוקד המשטרה עלה שיש בדיקה אחת בבניין על אדם שמכבה את האורות באופן קבוע ומוריד את החשמל. תנ"צ יאיר חצרוני, מפקד מחוז מרכז, קיים הערכת מצב בזירה, ובסיומה הטיל את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה במחוז שפלה. 

אביה של הקרובן, אמר בדמעות מחוץ לביתה: "היא הייתה ילדה טובה, מלאך שעזר לכולם. הוא רצח אותה בדם קר. היא ירדה במדרגות הבניין ונרצחה בדרכה החוצה".

יושבת ראש נעמת, חגית פאר, הגיבה למקרה ומסרה: ״האלימות נגד נשים בישראל היא 9 בסולם ריכטר. כ-200,000 נשים בישראל חיות במציאות בה האדמה רודעת מתחת לרגליהן כל השנה. הגיע הזמן שהממשלה והכנסת יפסיקו להתעסק רק בעצמן וישחררו את החסמים ואת צבר החוקים שתקועים עוד מכנסות קודמות ובהם פיקוח אלקטרוני, חיוב גברים אלימים בטיפול, פיקוח על ביצוע תכנית החירום למאבק באלימות במשפחה ועוד״.