בעקבות הדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט בחיפה בשאלת שחרורו של אדוארד קצ'ורה, הנאשם כי קבר את ליטל יעל מלניק בחיים ורצח אותה, ולמורת רוחם של בני משפחתה, טען השופט כי קיים קושי להרשיעו ברצח בנסיבות מחמירות, אך הראיות הן ל"עבירות המתה קלות יותר". רות מלניק, אחות של ליטל יעל מלניק ז"ל, שוחחה עם ניסים משעל וענת דוידוב ברדיו 103FM ושיתפה בתחושות הקשות.

ביהמ"ש: התביעה תתקשה להוכיח שליטל יעל מלניק נרצחה בנסיבות מחמירות
"כיסה את גופה בחול בעודה בחיים": כתב האישום המלא על רצח יעל מלניק

"זה מאוד קשה. לדעתי זו החלטה מאוד לא הגיונית", שיתפה מלניק. "קשה לי מאוד לחשוב איך השופט הגיע למסקנה כזו. הוא זה שהיה איתה שם, הוא האחרון שהיה איתה שם, מצאו אותה 6 דקות אחרי. אף אחד אחר לא יכל לעשות את זה, רק הוא. אין לי שום ספק בזה. השופט לא כל כך אומר למה, הוא פשוט אומר שאין לו מספיק ראיות, אבל יש את כל הראיות שצריך. יש את כל המומחים שהעידו וחיזקו את מה שהפרקליטות אומרת, שהוא כן מואשם ברצח".

עוד אמרה מלניק כי "הפרקליטות אומרת שהיא תמשיך להילחם על זה, היא תעשה כל מה שהיא יכולה כדי להוכיח שהוא מואשם ברצח. תקופה מאוד קשה. מאוד קשה. אף פעם לא חשבתי שנגיע למקום כזה, שאנחנו נלחמים שרוצח יישב בכלא ולא בבית. בחיים לא חשבתי שאני אצטרך להילחם על דבר כזה. אני נמצאת בכל דיון. אני אהיה בכל דיון עד שהוא יקבל את מה שמגיע לו. אני, סבא וסבתא מגיעים כל הזמן".

יעל ליטל מלניק (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק)
יעל ליטל מלניק (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק)

היא ציינה: "הפרקליטות סגורה על הראיות, פשוט השופט דן בעניינים שלא קשורים אליו, לא בסמכותו. הוא שופט מעצרים, הוא לא אמור לגעת בנקודות האלה בכלל". 

"אין יום שאנחנו לא מתגעגעים אליה, שלא חושבים עליה. כל מקום אני נזכרת בה, כל הזמן", היא שיתפה. "סבתא שלי עד היום, כל יום בוכה, אין יום שהיא לא בוכה. כל יום היא מדליקה שלושה נרות. כל הזמן היא הולכת לבית העלמין לבקר אותה".

רצח יעל ליטל מלניק, קרדיט: דוברות המשטרה

על הקשר של אחותה עם הנאשם, סיפרה מלניק: "גילינו את הקשר חצי שנה לפני מותה. לא הכרנו אותו, רק שמענו. גם היה צו הרחקה שהוא הפר כמה וכמה פעמים, זה רק מעיד כמה אי אפשר לסמוך על הבן אדם הזה, גם אם רוצים לשחרר אותו למעצר בית. אין לו שום כבוד לחוק, לאנשים שסובבים אותו. כמה הוא פגע בחסרי ישע במוסד שהוא עבד בו, כמה הוא פגע באנשים שעבדו איתו. כמה הוא עבריין, מסוכן לציבור. אסור לשחרר בן אדם כזה בשום אופן למעצר בית. אסור". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm