הרצח המזעזע של לידר סויסה, שבוצע הבוקר (רביעי) על פי החשד על ידי שכנה, ממשיך להכות גלים. בשיחה עם מעריב הפנו בני משפחתה ושכניה של הקורבן אצבע מאשימה כלפי המשטרה, שלא טיפלה, לדבריהם, בתלונותיהם כי החשוד נהג להטריד את לידר, כמו גם את שאר השכנים בבניין.

בעקבות הפרסום במעריב, החליטה מירב מטו, תושבת כפר סבא, לחשוף כי גם היא מתמודדת עם שכן שמטריד אותה לא הרף. "קראתי את הכתבה, והבנתי שהמקרה הזה הוא אחד לאחד המקרה שלי", היא מספרת. כעת, לאחר האירוע הקשה בלוד, היא מבקשת סיוע מהרשויות, וזועקת כי היא חוששת לחייה ולחיי בנה המתגורר עמה.

הביצים שהושלכו על דלתה של מטו בכפ''ס (צילום: צילום פרטי)
הביצים שהושלכו על דלתה של מטו בכפ''ס (צילום: צילום פרטי)
הביצים שהושלכו ע''י השכן בכפ''ס (צילום: צילום פרטי)
הביצים שהושלכו ע''י השכן בכפ''ס (צילום: צילום פרטי)

"קראתי את זה במעריב והזדעזעתי, אני אובדת עצות", היא מודה בפתח דבריה. "הגשתי המון תלונות במשטרה. בכיתי ואמרתי להם, וחשוב לומר שאני ממש לא הייתי רוצה להיות אדם שמופיע בכתבה כזו, אבל אני מפחדת להיכנס לסטטיסטיקה. ברגע שקראתי את הכתבה שפורסמה הבוקר במעריב, פניתי עוד פעם למשטרה. זה נורא מפחיד". 

לדבריה, "הסיפור הזה החל לפני שש שנים. מדובר בשכן שסובל מסכיזופרניה, שמתגורר לבד, ולאחר תקופה רגועה הוא התחיל שוב לדפוק לנו בדלת ולאיים שישתמש באלימות נגדנו. בהמשך הוא גם זרק לנו ביצים על הדלת, וחתך לנו צמיגים".

הצמיגים שנוקבו בכפ''ס (צילום: צילום פרטי)
הצמיגים שנוקבו בכפ''ס (צילום: צילום פרטי)
חיתוך הצמיגים ברכבה של מטו (צילום: צילום פרטי)
חיתוך הצמיגים ברכבה של מטו (צילום: צילום פרטי)

כשאני שואל אותה מה הייתה תשובת המשטרה לתלונות שהגישה, היא משיבה: "המשטרה אמרה לנו לסגור את הדלת ולא להתקרב אליו. כל פעם אני מתלוננת אחרי כמה זמן אני שומעת שהתלונה נסגרת, כי ברגע שבמשטרה מבינים שהוא מטופל זה עובר הלאה".  

"זה נורא מפחיד שזה קרה לבחורה המסכנה הזו", היא מוסיפה, ומבהירה בסיום השיחה שלנו: "אני רוצה להגן על הילד שלי ועליי, ואני אעשה כל מה שצריך בשביל זה".

ממשטרת ישראל נמסר: "כל תלונה המתקבלת במשטרה ומעלה חשד לביצוע עבירה פלילית נחקרת ונבדקת ביסודיות, וכך גם במקרים אלו. מדובר בחקירות שנוהלו בהתאם לטיב הראיות והנסיבות, במהלכן אף נחקר חשוד והורחק מהמתלוננת".