סוהר מכלא רמון , גבר בן 30 תושב אופקים, עוכב הבוקר (שני) לחקירה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433 במשטרה בחשד לעבירות על טוהר המידות, שוחד והפרת אמונים.

על פי החשד הסוהר , העובד באגף ההפרדה בכלא רמון, העביר טלפונים סלולריים לאסיר עולם ביטחוני השוהה באגף ההפרדה בבית הכלא. 

חקירת היאח"ס בלהב 433 החלה לפני כשלושה שבועות עם קבלת מידע אודות חשד לעבירות פליליות חמורות המתבצעות לכאורה על ידי סוהר איש קבע המשרת בכלא רמון. על פי אותו מידע, הסוהר קיבל, על פי החשד, שוחד כספי ובתמורה העביר לאסיר הביטחוני השפוט למאסר עולם, וואהיל נעיראת, טלפונים לתוך התא בו הוא שוהה בהפרדה.

מחקירת המשטרה עולה החשד לפיו אין מדובר במקרה חד פעמי, אלא במספר מקרים שבהם דאג אחיו של האסיר הביטחוני לשחד את הסוהר ובאמצעותו להעביר טלפונים סלולריים לאסיר שיושב בכלא רמון. אחיו של האסיר הביטחוני עצור על ידי יחידה אחרת במסגרת הפרשה.

הבוקר הפתיעו שוטרי היאח"ס בלהב 433 את הסוהר ועיכבו אותו לחקירה, ובמקביל ערכו חיפוש בביתו. בשעות אלו התבצע גם חיפוש בתאו האישי של הסוהר בכלא, במטרה לנסות ולהתחקות אחר ממצאים וראיות שקושרים אותו לעבירות המיוחסות לו.

הברחת הטלפונים לאסירים ביטחוניים הינה תופעה ששירות בתי הסוהר (שב"ס) נלחם למיגורה וזאת מהרצון לחסל אפשרויות לפעילויות פליליות, ביטחוניות וטרור מתוך הכלא ומחוצה לו, וכן למנוע אפשרות לקשר בין האסירים הביטחוניים לבני משפחותיהם, או ארגוני הטרור שאליהם משתייכים.