שוטרי מחוז ירושלים עצרו אתמול את קרוב משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע דריסה בשכונת רמות בסוף השבוע האחרון, בחשד שאיים כי בכוונתו לבצע פיגוע. 

כוחות משטרה ממחוז ירושלים פעלו אמש לאיתורו של החשוד שהתבטא, על פי החשד, כי בכוונתו לבצע פיגוע כפי שביצע קרוב משפחתו בסופ"ש האחרון, פיגוע שבו נרצחו שלושה בני אדם בהם ילדים, ונפצעו נוספים. 

בעקבות חשד זה בוצעו פעולות באמצעים טכנולוגיים שונים ובתוך זמן קצר עצרו שוטרי תחנת שפט ויס"מ מחוז ירושלים סמוך למעבר עופר בכביש 443, רכב הסעות שבו שהה החשוד, תושב עיסאוויה בן 22,  יחד עם אחיו בן ה-31.

לאחר שזוהו, הם נעצרו והועבר לחקירה בתחנת שלם. לבקשת המשטרה, נעתר היום בימ"ש השלום בירושלים והאריך את מעצרם ב-5 ימים, עד לתאריך 19.2 והחקירה בעניינם נמשכת.

פעילות לילית להשבת המשילות בשועפט

בתוך כך, כוחות משטרה רבים פעלו במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) בשכונת שועפט שבמזרח ירושלים, זאת במסגרת פעולות אכיפה למיגור עבירות במקום, ולהשבת המשילות. הין היתר, הכוחות מבצעים הריסת מבנים לא חוקיים, לרבות מבנה מסחרי סמוך לתחנת הדלק סונול, שנהרס ע"י כלי הנדסה כבדים.

במקביל, מתבצעת פעילות משטרתית ובידוק במחסומים ובמעברים, בעיקר במעברי התלמידים במזרח ירושלים. הבידוק מתבצע באזורים הללו, נוכח העובדה שמאחורי הפיגועים האחרונים עומדים קטינים. במשטרה עושים כל מאמץ לאתר מסיתים, שמשפיעים על קטינים ובני נוער לבצע פיגועים רצחניים בשטחי ירושלים והאזור.

כזכור, אתמול התקבל אישור לגיוס שלוש פלוגות מילואים של מג"ב, זאת לצורך עיבוי כוחות המשטרה והלוחמה, בעיקר בגזרת ירושלים, אולם גם באזור הצפון והדרום. בשלב זה, הגיוס עדיין לא מתבצע בפועל, וזה יחל לאחר חתימת הצווים המתאימים. עם זאת, כבר נעשו שיחות מול מפקדי הפלוגות הללו, זאת במטרה להיות ערוכים לגיוס מהיר.