מפקד מחוז מרכז במשטרה, אבי ביטון, בתיאום עם המפכ"ל יעקב שבתאי, הורה היום (חמישי) לעבות באופן משמעותי את הכוחות במפקדה המשימתית בלוד, בעקבות שני מקרי הרצח שהתרחשו אמש בעיר.

ביטון הנחה לתגבר את המפקדה בעשרות שוטרים, הן ממחוז מרכז והן ממחוזות נוספים ויחידות ארציות. נציין כי המפקדה הפועלת בחודש האחרון בעיר מונה ניציגי מג"ב, יס"מ ומצפ"א, תלפיות, כלבנים, המשרד לאיכות הסביבה ורשויות המס, והיא מבצעת פעילות אינטנסיבית יומית כנגד ארגוני הפשיעה תוך פשיטה על מתחמים שלמים של ארגוני פשיעה בלוד ובשבועות האחרונים גם רשמה שורת הישגים מרשימים, לרבות תפיסה של קרוב ל-200 כלי רכב, מאות ק"ג של סמים, עשרות עצורים ועשרות תפיסות נשק ואמל"ח.

למרות כל אלו, ונוכח שני החיסולים מאמש בהפרש של שעות, תושבים בעיר החליטו כי יש מקום לצאת להפגנות למען מיגור הפשיעה בעיר. אל התושבים הצטרף ראש העיר יאיר רביבו, שקרא לממשלה לעשות פאוזה מהרפורמה ולהתרכז בשינוי חקיקת המשילות על מנת ששב"כ ייכנס לעיר כדי לטפל בפשיעה הגואה. רביבו התבטא באופן חריג: "מה התועלת ברפורמה אם לא תהיה מדינה לחיות בה?", וקרא לרה"מ נתניהו "תגיע מיד ללוד ותפעל, אנחנו מפחדים".