חוקרי ימ"ר מרכז יגישו מחר הצהרת תובע נגד ברכאת אבו-עסא, החשוד באונס האם בגדרה. בכוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגדו כבר בימים הקרובים. במשטרה מייחסים לאבו-עסא עבירת של פריצה, תקיפה חמורה, אונס, עבירות מין קשות ואיומים ברצח, כל זאת כשהוא מזוין. 

הותר לפרסום: ברכאת אבו-עסא הוא החשוד באונס בגדרה
האם שנאנסה בגדרה בריאיון ראשון: "פחדתי שיירצח אותי ואת ילדיי - נכנעתי"

לפני קרוב לשבועיים הותר לפרסום כי אבו-עסא, בן 22 מהפזורה הבדואית, הוא החשוד באונס בגדרה. זאת, לאחר שבתום בדיקות מקיפות של ממצאי הDNA בזירת האונס בגדרה ועל גופה של הקורבן, התקבלה התאמה מלאה ב-DNA שנלקח מהחשוד.

עוד התייחסו החוקרים לטענות שעלו לכאורה בכל הקשור לשאלה הבלתי פתורה מי שלח את החשוד, ששומר על שתיקה, אולם החקירה שללה כל חשד למעורבות של גורם כלשהו ששלח את החשוד לבצע את העבירה.

כזכור, מצלמות האבטחה באזור תיעדו את אבו-עסא, שניסה להיכנס באמצעות פיצוח הקודן בכניסה לבניין. לאחר שניסיונותיו כשלו, הוא טיפס על פרגולה בקומת הכניסה, פסח על הקומה הראשונה וניצל חלון פתוח בקומה השנייה שבה מתגוררת הקורבן וחדר לדירה. האישה, ששמעה רעשים, ניסתה להתעמת עם הפורץ, אולם הוא איים עליה בסכין ואמר לה כי ירצח את ילדיה. הוא גנב מהמקום תכשיטים וכסף, ובשלב מסוים קשר את האישה ואנס אותה בברוטליות כשבנה הפעוט נמצא בסמוך.