הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

לפני כשש וחצי שנים, הוגש נגד הנאשם כתב אישום המייחס לו ביצוע עבירות מין ואלימות כלפי אחותו הצעירה, עבירות רבות של אינוס, מעשה סדום, מעשים מגונים, ואיומים ושתי עבירות של תקיפת קטינה. בתחילה הודה הנאשם ובמסגרת הסדר טיעון בעובדות כתב אישום מתוקן והורשע בביצוע עבירות רבות של אינוס, עבירה של מעשה סדום ועבירה של תקיפה סתם. כל העבירות בוצעו כלפי אחותו. במסגרת ההסדר הוסכם בין הצדדים לבקש מבית משפט כי העונש ייקבע בטווח שבין 5 לבין- 8 שנות מאסר בפועל. 

עורך הדין מור עטיה (צילום: סטודיו תומאס)
עורך הדין מור עטיה (צילום: סטודיו תומאס)

עוד בטרם נגזר דינו ביקש הנאשם לחזור בו מההודאה, בקשתו נדחתה והוא נדון בין השאר ל- 8 שנות מאסר בפועל. הנאשם שהיה עצור החל לשאת בעונש המאסר. ערעור שהגיש הנאשם לבית המשפט העליון התקבל וגזר הדין בוטל, הנאשם נשאר במעצר, התיק הוחזר לערכאה הדיונית לבחינת בקשת הנאשם לחזור בו מהודאתו. השופטים לפני כארבע שנים ביטלו את ההרשעה ואיפשרו לנאשם את יומו מלכתחילה על פי כתב האישום המקורי לפני תיקונו.

עורך הדין שגיא אקו (צילום: אורלי אייל-לוי)
עורך הדין שגיא אקו (צילום: אורלי אייל-לוי)

לאחר 12 ישיבות פנו הצדדים לגישור לאחריו לפני למעלה משנה הגיעו להסדר טיעון לפיו תוקן כתב האישום הנאשם הודה בתוכנו והנאשם שהה במעצר/מאסר במתקן כליאה 37 חודשים, עת נעצר באזוק אלקטרוני. על פי הסדר הטיעון הוסכם עונש בטווח שבין הסתפקות בימי מעצרו ומאסרו של הנאשם 37 חודשי מאסר לבין 54 חודשי מאסר בפועל. השופטים קיבלו את עתירת התביעה וקבעו עונש של 54 חודשי מאסר ותשלום פיצוי לנפגעת העבירה בסכום של 50,000 שקלים. 

הסנגורים, עורכי הדין מור עטיה ושגיא אקו לא ויתרו והגישו ערעור על גזר הדין, כדי שהצעיר לא יחזור למאסר וטענו בין השאר כי מאז המקרים חלפו 12 שנים ויותר ובמהלך התקופה שחלפה לא ביצע כל עבירה והוא השתקם כאשר נישא לפני כשנה וחצי וכיום מצפה להולדת ילדו הראשון וריצה 37 חודשי מעצר וכן 8 חודשים במעצר בפיקוח אלקטרוני שלא היה כדין.

פרט לכך שזה מספר שנים אינו נתון עוד במעצר מאחורי סורג ובריח, אף לא במעצר בפיקוח אלקטרוני הותרת גזר הדין על כנו משמעה החזרתו לבית האסורים ולתקופה קצרה יחסית. כאמור, השופטים קיבלו את בקשת הערעור וציינו בהחלטתם: "בהינתן הערכת המסוכנות הנמוכה שהוצגה לנו ולא עמדה לפני בית המשפט המחוזי ונוסף על כך פנייתו של המערער באולם לנפגעת העבירה תוך הבעת צער וחרטה על מעשיו, ובשים לב לעמדתה האצילית של נפגעת העבירה אנו מעמידים את עונש המאסר בפועל שנגזר על המערער על תקופת המעצר שריצה מאחורי סורג ובריח", הכתב בפסק הדין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר