המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד ד"ר גיל לימון, שיגרה היום (ראשון) מכתב לצחי ברוורמן, ראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והתייחסה לאמירותיו של נתניהו בהקשר לרפורמה המשפטית. היא הבהירה כי התבטאויותיו של נתניהו בנושא ה"סדר הציבורי", אינן חורגות מהסדר ניגוד העניינים עמו. 

בדרך לפשרה? הרצוג טוען - "ניתן להגיע להסכמות תוך ימים"
סמוטריץ' על הסיכוי לפשרה: "לפיד לא מעוניין בסכמה רחבה, רוצה מלחמת אחים"

"התבטאויות פומביות של ראש הממשלה שעניינן שמירה על הסדר הציבורי והרגעת הרוחות בקרב הציבור, אין בגדר התחומים עליהם חלות ההגבלות הקבועות בהסדר ניגוד העניינים", נכתב בחלק בנושא זה.

כאמור, במכתב הוזכר ההסדר בין הצדדים, על פיו נתניהו מנוע מלעסוק באופן ישיר, בכל הדבר הקשור לרפורמה המשפטית, זאת משום כתבי האישום העומדים כנגדו. "ראש הממשלה מנוע מלעסוק בכל עניין שיש לו זיקה מהותיתי להליך המתנהל בעניינו או לאשר נדודן בו", נכתב. 

עוד נכתב כי "בהסדר ניגוד העניינים נקבע עוד, כי בכל מצב שבו ראש הממשלה מצוי בניגוד עניינים ונדרש כי יפעיל את סמכויותיו, עליו להעבירן לשר אחר שימלא את מקומו. כך נהג ראש הממשלה בעבר. ככל שלפי דעתו נוצר צורך לבצע פעולה שהוא מנוע מלבצע אותה, זוהי אחריותו להעביר אותה למי משרי הממשלה".

בנימין נתניהו על הרפורמה במערכת המשפט: "זה לא הורס את הדמוקרטיה". צילום: ערוץ הכנסת

בתגובה, תקף נתניהו ואמר כי הוא "מנוע להביע את עמדתי בנוגע למתיחות בישראל, כי יש עליי צנזורה, השתיקו אותי. כי מי אני בסך הכל רק ראש הממשלה. זו מציאות גרוטסקית שבה אני לא יכול לעשות דבר כדי להתערב במתיחות בישראל. ישראל היא מדינה דמוקרטית ותישאר דמוקרטית לנצח".