חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מ"עוצמה יהודית", הגיעה היום (ראשון) למשרדי מח"ש בירושלים כדי למסור את גרסתה להתנהלות השוטרים כלפיה והפגיעה שחוותה לטענתה, במהלך פינוי הכרם בגוש שילה.

לאחר שנתניהו הורה לעצור את פינוי הכרם בבנימין: כוחות מג"ב חזרו למקום

אל משרדי מח"ש הגיעה סון הר-מלך יחד עם עורך דינה אלעדי ויזל מטעם ארגון חוננו שמלווה את התלונה, ושני בכירי מח"ש לשעבר - עו"ד אופיר אפרתי ונצ"מ בדימוס איברהים סלאמן, ראש אגף חקירות ארצי במח"ש לשעבר, שמסייעים לח"כית בהליך.

"הגעתי לכאן היום לתת עדות במח"ש על האירוע הקשה שעברתי בכרם בגוש שילה", אמרה סון הר-מלך טרם כניסתה למתן העדות. 
"אני מגיעה לכאן אמנם כחברת כנסת שבאה להתלונן על הפגיעה שחוותה, אך יש פה תופעה רחבה וחמורה הרבה יותר של פגיעה בנשים במהלך פינויים והפגנות, ואני היום רוצה לתת קול ולהשמיע את זעקתן של אותן נשים בישראל שהן לא חברות כנסת ולא זכו למעמד שלי, ונפגעות בזו אחר זו".

"במהלך השבוע שחלף מאז האירוע הקשה שעברתי, קיבלתי עשרות פניות, סיפורים ועדויות מנשים שחוו פגיעות קשות ביותר במהלך פינויים בהתיישבות. אני מצפה ומקווה שבמחלקה לחקירות שוטרים ימצו עד תום את חקירת האירוע, ונראה את האמת והצדק יוצאים לאור. עלינו לשים סוף לתופעה הזאת", אמרה חברת הכנסת.

עו"ד אלעדי ויזל, פרקליטה של סון הר-מלך מטעם ארגון חוננו, מסר: "המקרה החמור שחוותה חברת הכנסת לימור סון הר-מלך הוא מעין חרך קטן, שאפשר לקבל דרכו הצצה לתופעה מושתקת של תקיפת פעילות עת באו למחות כדין, ומוצאות את עצמן טרף קל בידי השוטרים".

"זה מתחיל מפגיעות 'קלות' של מגע לא מוצדק ולא מוסבר שאין לו כל הצדקה חוקית ונעשה מתוך חוסר רגישות ודורסנות, ועד להטרדות מיניות של ממש. בארגון חוננו אנו מקבלים עשרות תלונות כאלו מדי שנה מנשים שנתקלות באוזן אטומה מצד מערכות אכיפת החוק. אנו חושבים שזה הזמן להציף את הנושא לשיח הציבורי, ולדרוש מהמשטרה חידוד נהלים והתווית חוקים כדי למנוע את הפגיעות הבאות", הוסיף ויזל.

בכיר מח"ש לשעבר, עו"ד אופיר אפרתי, הצטרף גם הוא לדברים והדגיש: "העובדה שעומדת כרגע מולנו אישה חזקה, חברת כנסת, שמתארת את מה שעברה, עלולה להטעות ולייצר רושם כאילו הפגיעה שחוותה לא הייתה דרמטית וקשה".

"במעשיהם של השוטרים שתקפו באלימות את חברת הכנסת, הם ביצעו לא רק הטרדה מינית אלא מעשה מגונה, ועל הדברים האלה הם יצטרכו לתת את הדין. בשביל זה הגענו לכאן היום, ואנו מצפים שהטיפול במקרה יהיה מהיר וחד כפי שצריך להיות במקרים מן הסוג הזה.
אני מאמין שאם החקירה תמוצה כראוי התיק יגמר בהרשעת השוטרים", אמר אפרתי.