בהמשך לפרסום הראשון במעריב: ארבעה נערים בגילאי 17-18 נעצרו הבוקר (שני) בחשד שהציתו את רכבו של אורי דויטש, מנהל בית הספר אורט פסגות בו הנערים לומדים. המשטרה פתחה אתמול בחקירה לאחר קבלת דיווח אודות רכב העולה באש בעיר. מחומר החקירה עלה כי הרכב הוצת בעקבות החלטת המנהל כי מספר תלמידים לא יצאו לטיול השנתי של בית הספר. בתוך כך, היום התקיים כנס תמיכה במנהל בהשתתפות מנהלי בתי הספר בבית שאן, ראש העיר ותלמידי חטיבות הביניים.

מחאה בבית הספר למען המנהל אורי דויטש (צילום: באדיבות המצולמים)
מחאה בבית הספר למען המנהל אורי דויטש (צילום: באדיבות המצולמים)

אחד ממורי אורט פסגות אמר אתמול בהתייחס למקרה: "אירוע זה הוא מכה קשה בבטן הרכה של כולנו כצוות חינוכי. הצוות בבית ספרנו עושה ימים כלילות למען עתיד ילדי ישראל ולא ייתכן כי נהיה מופקרים לאלימות. אנו מבקשים תמיכה ציבורית וגינוי גורף וכולל לצוותי החינוך באשר הם". מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מגלה אפס סובלנות כלפי גילוי אלימות ובריונות מכל סוג ותפעל למיצוי הדין עם המעורבים".

אירגון "מנהיגים" ומאות מנהלי בתי-ספר מרחבי הארץ מסר בתגובה: "כיממה לאחר שריפת ריכבו של מנהל בית הספר, אורי דויטש מבית שאן, אירגון "מנהיגים" ומאות מנהלים/ות יוצאים למחאה על חוסר מוגנותם.  ריכבו של המנהל הועלה באש, כנראה ע"י קבוצת תלמידים שנמנעה מהם יציאה לטיול בגלל התנהגות לא ראויה (הנושא בחקירת משטרה). המעשה הוונדליסטי הזה מעורר זעם רב וחששות בקרב מאות מנהלי בתי-ספר שמרגישים בלתי מוגנים  בבתי-הספר בעוד הם מותקפים לעיתים קרובות על-ידי הורים, תלמידים ואף נערים מחוץ לבתי-הספר. משרד החינוך ואירגוני המורים עומדים מנגד ולא עושים דבר להגנתם. יותר מכך, במקרים קיצוניים של אלימות בבתי-הספר, משרד החינוך מונע את הרחקתם של תלמידים אלה לצמיתות".