המהומות בחווארה: לאחר שהתקבל דיווח על מתנחלים שידו אבנים על רכבים, מח"ט בנימין שהיה בסיור קפץ לנקודה אמש כדי לטפל באירוע ושניים מהם הדפו אותו, תקפו באגרופים וקיללו. הם נעצרו והובאו לטיפול משטרתי מח"ט בנימין.

עשרות מכוניות ובתים שרופים: כך נראית חווארה לאחר ליל המהומות

הרס הרב נגרם בעיירה הפלסטינית חווארה לאחר ליל המהומות אתמול, כאשר מתנחלים הבעירו עשרות מכוניות, חנויות ובתי משפחות. במהלך העימותים, עשרות משפחות פלסטיניות פונו על ידי צה"ל מבתיהם, לאחר שהוצתו.

בעקבות כך, ולאחר פיגוע הירי הרצחני שאירע באזור, בצה"ל הוחלט על תגבור של גדוד נוסף, שלישי, באוגדת יהודה ושומרון - סיירת גבעתי, והוא יתייצב באיו"ש בנוסף לשני הגדודים הנוספים. 

בנוסף לתגבור הכוחות ביו"ש, שר הביטחון יואב גלנט הנחה על תגבור של מאמצי ההגנה על היישובים והצירים ביהודה ושומרון, לצד הגברת הכוננות גם בגזרת ירושלים ועוטף עזה. השר גלנט אישר תגבור מיידי של כוחות ביו״ש, והנחה את צה״ל לסייע ככל שידרש למשטרה במשימות האבטחה במרחב ירושלים. בנוסף, שר הביטחון הנחה להקצות את כל המשאבים הנדרשים, מודיעינית ומבצעית, במצוד אחר המחבלים המעורבים בפיגוע הירי בחווארה, ולפעול להרגעת השטח ולשמירת החוק והסדר בגזרה.

בתוך כך, בסהר האדום דיווחו על מאות פצועים ומשרד הבריאות הפלסטיני דיווח על הרוג פלסטיני אחד שנורה בבטנו ומת מפצעיו.