ארבע שנים לאחר שחטיבת התביעות של המשטרה הגישה כתב אישום נגד פעיל הר הבית יאיר קהתי, היא החליטה לאחרונה לחזור בה מהאישום. במהלך 'סיבוב שערים' מחוץ להר הבית שהתקיים בשנת 2018, קהתי וחבריו הותקפו על ידי מספר ערבים, למרות נוכחות שוטרים במקום.

קהתי ריסס גז פלפל בכדי לבלום את התוקפים, ברח מהמקום ולאחר מכן נעצר יחד עם שניים מחבריו. לאחר שקהתי פנה באמצעות ארגון חוננו וביקש מהמשטרה פיצוי על מעצרו, חטיבת התביעות של המשטרה הגישה נגדו כתב אישום. לפני כשנה וחצי, כאשר השופט גבאי ריכטר ראה את תיעוד האירוע, הוא המליץ למשטרה לחזור בה מהאישום – אך זו סרבה. לאחר כשנה וחצי של דיונים נוספים ומעבר של התיק לשופט ביאלין, המשטרה החליטה לחזור בה מהאישום.

קהתי מסר למעריב: "התחושות קשות מההתחלה ועד הסוף. מרגע המעצר שלי לאחר שהותקפתי על ידי המון ערבי, הגשת כתב אישום לאחר שדרשתי פיצוי מהמשטרה ולבסוף במחיקת כתב האישום לאחר ארבע שנים של עינוי דין. אמנם כתב האישום נמחק בהסכמה, אך ההסכמה אינה אמיתית מכיוון שזאת הייתה האופציה הכי פחות גרועה שהייתה לי. אם הייתי מתעקש שבית המשפט יזכה אותי, המשטרה הייתה גוררת אותי לעוד שנים רבות של עינוי דין, כפי שעשתה עד כה. במהלך אותן ארבע שנים הומלץ למשטרה לחזור בה מכתב האישום, אך במשטרה סרבו והמשכו לנהל את התיק לעוד כשנה וחצי, במהלכן שמי הוכתם כתוקף מסוכן בהליכים משפטיים שונים בשל אותו כתב אישום".

"חבל שמשטרת הר הבית רודפת את פעילי הר הבית שמבקשים בסך הכל לקיים את חופש הפולחן, שהינו זכות אדם יסודית במשטר דמוקרטי. היה ראוי לו המשטרה הייתה עוצרת את מי שתוקף ופועל באלימות, והעובדה שאף אחד מהערבים שתקף אותי לא הועמד לדין למרות שהתוקפים מוכרים למשטרה אומרת הכל. אני מתכוון לתבוע את המשטרה על כל העוול שנגרם לי", הוסיף.

בא כוחו של קהתי, עו"ד איציק בם, מסר למעריב: "מצער שהמשטרה במקום לעצור את הפורעים הערבים, העמידה לדין את מי שהתגונן מפניהם והתקפלה רק לאחר ארבע שנים של עינוי דין".

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו מקנים חשיבות יתרה לבחינת האינטרס הציבורי לכל אורך ניהול ההליך המשפטי. לאור הערות בית המשפט, חלוף הזמן מיום ביצוע העבירה ותשתית ראייתית מורכבת, החליטה התביעה על חזרה מכתב אישום בהסכמה".