לאחר המחאות ברחבי הארץ: השופט ציון סהראי מבית משפט השלום בירושלים כתב בהחלטתו על הארכת מעצרם של מפגינים נגד הרפורמה המשפטית שחסמו את כביש 1, כי חסימת הכביש אינה מעשה לגיטימי.

אחרי המצור של אלפי המפגינים על המספרה: מאות שוטרים חילצו את שרה נתניהו מכיכר המדינה | צפו
מ"ראשי האופוזיציה בהתנתקות?": הנאום של נתניהו עורר סערה ברשת

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של שני מפגינים, בהם חבר ב'צוות ביבי' בסיירת מטכ"ל, בחמישה ימים. השופט סהראי דחה את הבקשה ושחרר את השניים עם ערבות עצמית וערבות צד ג', וכן איסור על השתתפות בהתקהלות אסורה למשך 30 יום.

עימותים במהלך המחאה נגד הרפרומה במערכת המשפט (צילום: דוברות המשטרה)

השופט סהראי הסביר כי למרות ש"השתתפות בהתקהלות אסורה מהווה עבירה על פי חוק, ולכאורה אין מקום לקבוע תנאי המחייב ציות לחוק, מצאתי לנכון לקבוע זאת כתנאי שחרור למשיבים שאם יפרו אותו ניתן יהיה לחייבם בערבות עצמית ובערבות צד ג' עליה יחתמו".

בהחלטתו, השופט סהראי התייחס גם לעצם חסימת כביש 1 על ידי המפגינים: "מדובר במעשה מסוכן ופסול אשר חורג מגבולות חופש הביטוי והבעת המחאה שהם מנשמת אפה של הדמוקרטיה. בנסיבות אלה, אין ממש בטענת כי מדובר בפעילות מחאה לגיטימית ומותרת".

כזכור, במהלך היום התנהלו הפגנות סוערות ברחבי הארץ נגד המשך חקיקת הרפורמה המשפטית. בין היתר, מפגינים חסמו בבוקר את כביש 1 עם גדר תיל. כאמור, במהלך החלטה בבקשת המשטרה להארכת מעצר של מפגינים, השופט סהראי כתב כי חסימת הכביש אינה נחשבת למחאה לגיטימית ומותרת.