הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד מעאד עטון שהתחיל את דרכו בארגון הטרור חמאס, בכך שהעביר כספים של הארגון למחבלים ובני משפחותיהם, ולאחר מכן היה שותף בשיחות על רצח השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ואף תכנן לחטוף חייל.

ח"כ מ'יש עתיד': "בן גביר מנסה לרכב על הגל, בזמן שהוא כישלון טוטאלי"

מעאד עטון הוא אחיינו של המחבל מחמוד עטון אשר לקח חלק בחטיפתו ורציחתו של החייל ניסים טולדנו ז"ל. כחלק מעסקת שליט, הדוד שוחרר ומאז הוא שוהה בטורקיה. הדוד והאחיין ניהלו קשר טלפוני שכלל מפגשים בטורקיה, ובשלב מסוים האחיין הסכים להצעת הדוד, והתחיל לפעול למען ארגון הטרור חמאס.

בין היתר, האחיין העביר סכום של 10,000 ש"ח לידי אחיו של מוסא עקארי, פעיל חמאס וחבר של הדוד אשר היה שותף לחטיפה והרצח של החייל ניסים טולדנו. אחיו של המחבל עקארי מתגורר במחנה הפליטים שועפאט.

בנוסף, האחיין העביר כספים למשפחות של מוסטפא חמידאת, סמיר אצלאן וחאלד אהדיב, פעילי חמאס שנהרגו. במהלך אותה תקופה, האחיין מעל בכספים שניתנו לו ולקח חלק מהם לכיסו ללא ידיעת הדוד.

במהלך פגישה בטורקיה, האחיין שאל את הדוד האם חמאס מתכננים לבצע פיגוע בירושלים, והדוד השיב לו כי בחמאס מעוניינים לבצע פיגוע טרור משמעותי בירושלים, כמו פגיעה בשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר או דמות בכירה בשב"כ בזמן שהם ישהו בהר הבית.

בנוסף, הדוד אמר כי הוא גוצה לקדם חטיפה של יהודי או חייל, רציחתו והתמקחות על גופתו בהמשך. כאשר האחיין חזר לישראל הוא החל לעבד תוכנית לביצוע חטיפה. האחיין תכנן לזיין ניידת משטרה ולפתות חייל לעלות עליה. רק בשל מעצרו, האחיין לא הספיק להוציא לפועל את החטיפה.

אירוע נוסף בו נאשם האחיין הוא כי בעת ההתפרעויות במחנה הפליטים שועפאט לאחר רצח הלוחמת נועה לזר הי"ד, הוא ירה באקדח שמונה כדורים לעבר כוח משטרה שנכח במקום. הפרקליטות מבקשת לעצור את האחיין, מעאד עטון, עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.