טייס קרב לשעבר נחקר היום (ראשון) באזהרה בחשד לאיומים בגלל פוסט ששיתף עם תמונתו של רפ"ק מאיר סוויסה, קצין המשטרה ממחוז ת"א שתועד משליך רימון הלם לתוך קבוצת מפגינים בניגוד להנחיות המשטרה ואף נחקר במח"ש בעקבות אותו אירוע. 

המפגין שאיבד את אוזנו: "מי שזרק עליי את הרימון הגיע מיחידה מחורבנת"
בן גביר גיבה את השוטר שתועד משליך רימון לעבר מפגינים: "מנסים להפחיד אותך"

הטייס נחקר בחשד להסתה לאיומים ואיומים ושוחרר בתום חקירתו ביחידת הסייבר של מחוז ת"א. הזימון לחקירה נשלח בשישי האחרון בעקבות הפוסט שהעלה שכלל את תמונת השוטר ואמירה קצרה - "מאיר סוויסה זורק רימון הלם לתוך הקהל - מטורף". 

כאמור, החשוד שוחרר בתום החקירה שלו. במשטרה מציינים כי אין מדובר בחקירה בשל עברו הצבאי ולנוכח האיומים שמופנים כלפי הקצין בעקבות אותו פוסט. נדגיש כי האיומים על הקצין נכתבו בתגובות לפוסט, ולא הטייס הוא שכתב את האיומים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

כמו כןף נזכיר כי קודם לחקירתו שוחח השר בן גביר עם הקצין וחיזק את ידו. במהלך השיחה, כך לדברי השר, הקצין טען כי הוא מתמודד עם שיימינג. נציין כי הסרטון בו תועד משליך את הרימון פורסם באותו היום. בהמשך גם חבריו העלו תמונות לתמוך בקצין. 

בתוך כך, מוקדם יותר היום הודיעו 37 טייסים במילואים בטייסת הקרב 69 של חיל האוויר כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על הרפורמה המשפטית. הטייסים הודיעו כי כן יתייצבו לפעילות מבצעית. במקום יום האימון הם מתכוונים לקיים מפגש מילואים שיעסוק בנושא "דמוקרטיה ואחדות העם".

למעשה מדובר בקבוצה של שבעה טייסים במילואים שאמורים להתייצב לאימון ביום רביעי, אך החלטתם שלא להגיע נתמכת על ידי 37 מתוך 40 אנשי הטייסת בהחלטה קבוצתית משותפת של רוב מוחלט מאנשי הטייסת. אנשי המילואים הבהירו כי מלבד יום רביעי שבו יקימו את המפגש יתייצבו בשאר ימי השבוע כרגי,  כולל אימונים ופעילות מבצעית.

טייסת 69 היא אחת מהטייסות המובילות בחיל האוויר, לוקחת חלק מאוד מרכזי במב"מ (מערכה שבין המלחמות). זה הצעד הראשון הבולט שנעשה בצורה כזו, בטייסת ותיקה ומהותית לביטחון ישראל, שבה לאנשי המילואים יש דומיננטיות מיוחדת.