שמעון ביטון, שהורשע ברצח אלי כהן בתאילנד, מת בתאו בבית הכלא בתאילנד, בו ריצה עונש מאסר עולם. כך, נמסר ממשרד החוץ בעקבות הודעה שהתקבלה בדבר פטירתו לפני מספר ימים. בנוסף, נמסר מהמשרד כי "סוגיית הקבורה טופלה על פי רצון והחלטת משפחתו".

כזכור, אלי כהן, שוטר לשעבר, שבשנותיו האחרונות התגורר בבנגקוק, נרצח באכזריות בחודש נובמבר בשנת 2016. גופתו המבותרת התגלתה על ידי יחידה מיוחדת של משטרת תאילנד בביתו של שמעון ביטון, שנעצר כחשוד ברצח ולאחר מכן הורשע. לטענת המשטרה התאילנדית ביטון הודה בחקירתו ברצח והסביר שכהן ניהל עם חברתו רומן.

חקירת המקרה הובילה את השוטרים בתאילנד לבית השכור בו התגורר ביטון בבנגקוק, לא הרחק מאזור מגוריו של כהן. פריצת הדרך בחקירה הגיעה על פי הדיווחים לאחר שבכרטיס האשראי של כהן, שנגנב לאחר הרצח, התגלו הזמנות לחבילות נפטלין, שקיות פלסטיק שחורות וסכינים, שככל הנראה נועדו לביצוע הרצח והעלמת גופתו. העקבות הובילו לביטון ועשרות שוטרים וחוקרים פשטו על ביתו. על פי דיווחים בתקשורת בתאילנד, השוטרים גילו חלקים מגופתו המבותרת של כהן מתחת ליציקת בטון שביטון ככל הנראה יצק לאחר הרצח, בסמוך לשירותים בבית. חלקים נוספים התגלו על פי דיווחים במזוודה.

כמו כן, ביטון הורשע בשנת 92' בשוד אלים של קשישה. הוא נידון לחמש שנות מאסר, אבל הצליח להימלט לפני תחילת ריצוי העונש לבלגיה ולאחר שלוש שנים נעצר שם בחשד למעורבות בפרשת סמים ואז הוסגר לישראל. בשנת 98' הוא שוב יצא לחופשה ונמלט והגיע לתאילנד ככל הנראה עם דרכון מזויף. בתקופה מסוימת הוא התגורר בפיליפינים. עם שובו לתאילנד הוא נחשד ביחד עם ישראלי נוסף ברצח ישראלי אחר והשלכת גופתו לנהר הקוואי. ביטון זוכה מאשמת רצח והורשע בניסיון להעלמת גופה.