הפרקליטות הגישה כתבי אישום כנגד שני תושבי רהט ופזורת אבו רקייק, בגין אירועים הכוללים הצתת כלי רכב באשקלון ושוד של קיוסק בבאר שבע. החקירה כנגדם התנהלה בתחנת באר שבע.

פרוטקשן בנגב: תושבי אום בטין חטפו שני אחים וירו באחד מהם

מכתב האישום, שהגישה עו"ד חופית קנטורוביץ, עולה כי לפני כחודש בשעות הלילה, הגיעו הנאשמים ואדם נוסף לתחנת דלק באשקלון, מילאו בקבוק פלסטיק בדלק ונסעו מהמקום. בסמוך לכך הגיעו השלושה לאחד מרחובות העיר וחנו בחניית הרחוב בסמוך למספר רכבים. אז יצאו שניים מהם לכיוון הרכבים, שפכו על אחד מהם דלק והציתו אותו. כתוצאה ממעשיהם התפשטה האש לשני רכבים שחנו בסמיכות.

מספר שעות אחרי האירוע הגיעו השלושה לעיר באר שבע, אז ירדו מהרכב אל כמלאת עם האדם כשהם רעולי פנים ועוטים כפפות לידיהם וצעדו לעבר אחד הקיוסקים בעיר. כאשר נכנסו השניים לקיוסק, אל כמלאת את דרך את הנשק שהביא עמו, כיוון אותו לעבר המוכר והורה לו לפתוח את הקופה תוך שהוא אומר לו: "אל תדבר אל תדבר", "תן לו הכל". לאור האמור פתח המוכר את הקופה והשניים נטלו סכום של כ-5,000 שקלים ונמלטו מהמקום. 

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד קנטורוביץ כי בנוסף לאירועים המתוארים בכתב האישום: "ביום האירועים נשוא כתב האישום (31.1.23), בשעה 05:52 או בסמוך לכך, בוצע סרטון מניידו של נאשם 2 כשהוא נמצא ברכבו של נאשם1, ובו רואים את נאשם 2 מבצע, מחלון רכבו של נאשם 1, ירי באמצעות נשק 'קרלו'".

לשניים יוחסו עבירות של הצתה, עבירות בנשק (נשיאה והובלה), שוד בנסיבות מחמירות, הסתייעות ברכב לביצוע פשע ושינוי זהות של רכב או של חלק של רכב. לאל כמלאת יוחסה גם עבירה של הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, זאת לאחר שבעת מעצרו דחף את אחד השוטרים וניסה להימלט מהמקום.