עובדת ציבור משירות התעסוקה ברהט נעצרה היום (שלישי) בחשד להונאה בכספי מדינה בסכום של למעלה ממאה אלף שקלים. החשודה תובא לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרה.

במהלך החודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה ביחידת ההונאה מחוז דרום, עם אגף החקירות של הביטוח הלאומי נגד עובדת ציבור, מנהלת בשירות תהעסוקה ברהט, בחשד כי נהגה להזין באופן פיקטיבי במערכות, זכאות לגמלה כספית לעשרות דורשי עבודה מהחברה הערבית, חלקם אף בני משפחה.

כך, אפשרה לאותם דורשי עבודה ומקבלי הבטחת הכנסה, לקבל במרמה עשרות אלפי שקלים מכספי המדינה מבלי שהתייצבו כפי שנדרש על ידי נהלי הביטחון הלאומי.

בתוך כך, עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו חוקרי יחידת ההונאה במחוז דרום על משרדה של החשודה, בחשד לקבלת שוחד, מרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות על פי פקודת הביטוח הלאומי. כזכור, הביטוח הלאומי מחוייב לשלם קצבה על בסיס מפות שירות התעסוקה ועל פיהן בלבד.

כאמור, החשודה הועברה לחקירה וככל שיידרש היא תובא היום לדיון בבקשה להאריך את מעצרה. החקירה מנוהלת במשטרת ישראל והביטוח הלאומי, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

משירות התעסוקה נמסר: "שירות התעסוקה מברך את משטרת ישראל על יעילות עבודתה בטיפול במידע שהעביר השירות בדבר חשד לשחיתות שירות התעסוקה מברך על עבודתה היעילה של משטרת ישראל, אשר התייחסה במלוא הרצינות למידע שהעביר שירות התעסוקה בדבר אינדיקציה מעוררת חשד שעלתה בפעילותה של עובדת בלשכת רהט".

"לפני זמן קצר הודיעה משטרת ישראל על דבר מעצרה של עובדת הלשכה, זאת בעקבות חקירה סמויה וממושכת שהחלה בעקבות המידע שהעביר שירות התעסוקה. יובהר, כי בניגוד למה שפורסם לא מדובר במנהלת אלא בעובדת זוטרה. שירות התעסוקה מגנה בחריפות כל עבירה על טוהר המידות, וכפי שעשינו במקרה זה נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי למנוע ולמגר תופעות כאלה גם בעתיד".