במהלך דיון שהתקיים היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בנצרת על הארכת מעצרו של ליעד אדרי, שנאשם ברצח יואל להנגהל ה-18 בקרית שמונה, קבע השופט כי עוצמת הראיות נגדו בתיק חלשה וביקש משירות המבחן להגיש תסקיר לבית המשפט כדי לבחון אפשרות לשחררו.

הכיר את הרוצח ושיבש ראיות: כתב אישום נגד השוטר שחקר את רצח יואל להנגהל
לאחר רצח יואל להנגהל: המלצה למפכ"ל להדיח את מפקד תחנת קריית שמונה

"קיימת חולשה משמעותית בראיות, עליה עמדתי לעיל באופן מפורט, בנוגע לעבירת הרצח בנוגע למעורבותו של המשיב (ליעד אדרי) בדקירת המנוח", הדגיש השופט בהחלטתו, "חולשה זו מחייבת בחינת אפשרות שחרור של המשיב לחלופת מעצר".

כמו כן, קבע השופט כי "מצפייה בסרטון החקירה שבו מתועדת לכאורה הדקירה, לא ניתן להבחין ברגע הדקירה, לא ניתן לקבוע כי המשיב (ליעד אדרי) החזיק בסכין אותו רגע ולא ניתן לקבוע כי הוא שדקר את המנוח. זאת ועוד, צפייה מדוקדקת בסרטון מלמדת כי טענת המשיב שלא הוא זה שדקר את המנוח אינה משוללת יסוד ולכאורה אף מסתברת יותר מהאפשרות שהוא הדוקר".

"בקטטה השתתפו מספר בחורים ונערים שהיו במגע עם הנמוח בזמן שנדקר ולא ניתן לשלול שאחד מהם שהיה בקטטה הוא זה שדקר את המנוח וגרם למותו", הוסיף השופט.

כזכור, להנגהל נרצח בקריית שמונה, לאחר שנדקר באירוע אלימות בעיר. על פי כתב האישום, התפתח עימות קולני בין מספר נערים עד שחברו של המנוח דחף את הנאשם ואז התפתחה קטטה אלימה, כאשר כל צד תקף את הצד השני. בשלב מסויים הנאשם בעט במנוח ובהמשך דקר את המנוח בבטנו ונמלט מהמקום כאשר קודם לכן ביקש מאחד הילדים להסתיר את הסכין.