לקראת פריצת דרך? הדיונים על מתווה הפשרה בנושא הרפורמה המשפטית שהציעו שר המשפטים לשעבר, דניאל פרידמן והמשפטן יובל אלבשן נמשכו היום (רביעי), אך מסתמן כי הפערים עדיין גדולים.

שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה רוטמן נפגשו עם אלבשן ועם גיורא איילנד, אך פרידמן לא השתתף כי הוא נמצא בחו"ל. הפגישה הייתה ברוח טובה, ולוין התעניין בפרטי ההצעה, אך במקביל יש הכחשה שהיוזמה באה מכיוונו ומכיוון רוטמן. 

מנגד, אלבשן ופרידמן רצו להציג לראש האופוזיציה יאיר לפיד את מתווה הפשרה שלהם, אך לפיד סרב להיכנס אפילו לדיון עקרוני על תוכן המתווה לפני הודעה פומבית מהקואליציה על עצירת החקיקה. 

מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, צייץ: "מזה זמן, נעשים מאמצים גדולים מצד נשיא המדינה, שרים בממשלה, פרופסורים למשפטים וגופים חוץ פרלמנטריים, להגיע להסכמה ציבורית שתאפשר להעביר את הרפורמה המשפטית, תוך ביצוע תיקונים מסוימים שיפחיתו את גובה הלהבות. המתווה של אלבשן יכול להיות בסיס למו"מ אך לא יתקבל As Is , הפערים גדולים!".

ח"כ סער תקף גם כן את המתווה המוצע: "קל להבין מדוע מתווה פרידמן (אגב- המתווה השני שלו בשבועות האחרונים) מוצא חן בעיני לוין ורוטמן: פוליטיזציה של בחירת השופטים. רף גבוה וקיצוני לביקורת שיפוטית. ייעוץ משפטי שאינו מחייב את הממשלה. רק מתקשה להבין מדוע יש שבוחרים לכנותו 'פשרה'. אותה הגברת באדרת פורימית".