פרסום ראשון: בכיר בפרקליטות מחוז חיפה הגיש הבוקר (ראשון) בקשה לצו זמני לבית הדין לעבודה שיורה לנציבות המדינה ולמשרד המשפטים לאפשר לו להשתתף בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית. 

ראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית: "מתכננים עוד כמה הפתעות שנמנענו מהן"
צעד אחר צעד: מעקב אחר חקיקת הרפורמה המשפטית | תמונת מצב מתעדכנת

על פי הבקשה, אותה הגישה עו"ד אילה הוניגמן, יש לאפשר לפרקליט הבכיר להפגין: "הנסיבות החריגות והקיצוניות בהן אנו מצויים, של השינויים מרחיקי הלכת שמנסה התוכנית לבצע במערכת המשפט הינן כאלו המחייבות פרשנות המצמצמת את המגבלות על זכות ההפגנה והמחאה של עובדי המדינה בכלל הוא משפטנים ופרקליטים בפרט, זכות שהינה נגזרת ישירה של חופש הביטוי".

עוד נכתב בבקשה כי "מעבר לעובדה שההפגנות נגד תוכנית החקיקה הינן א-פוליטיות, חוצות מגזרים ומפלגות, הרי שעסקינן בהיבטים ונושאים בעלי השלכות ישירות על המבקש. נסיבותיו האישיות והייחודיות של המבקש, כאב לבין הומוסקסואל, אשר מימוש הרפורמה כבר הביא אותו לשקול באופן רציני וממשי עזיבת הארץ, כל אלו מחייבים להימנע מפגיעה באפשרות או לממש זכותו כאזרח ואדם ולהפגין ביחס לתכנית".

 עו''ד אילה הוניגמן (צילום:  דור מנואל)
עו''ד אילה הוניגמן (צילום: דור מנואל)

בבקשה, עו"ד הוניגמן פורשת את מצבו האישי של הפרקליט הבכיר: "בסמוך לאחר תחילת מהלכי הממשלה לקידום השינויים במערכת המשפט, הודיע בנו של המבקש, למבקש ורעייתו, כי היה והרפורמה תמומש כמתוכנן, בכוונתו לעזוב את הארץ יחד עם בן זוגו וזאת בשל החשש לפגיעה בזכויות הקהילה הלהט"בית".

לאחר מכן, הפרקליט הבכיר פנה בבקשות להשתתף בהפגנות, אך קיבל תשובה שלילית. לאחר שפנייה נוספת נותרה ללא מענה, הוגשה הבקשה לצו עשה שיאפשר לבכיר לצאת ולהפגין נגד הרפורמה במערכת המשפט.