לאחר שתועד לפני כשבוע משליך רימון הלם לעבר מפגינים נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב, רפ"ק מאיר סוויסה וחמישה שוטרים נוספים, זומנו היום (ראשון) לחקירה במח"ש. במסגרת בדיקת האירוע, אספו במחלקה תיעודים נוספים וגבו עדויות, לרבות תלונות של מפגינים ובהם גם התלונה של אותו המפגין שנפגע באוזנו. בתום הבדיקה, הוחלט על ידי ראש מח"ש, בעצה עם הפרקליטות, לפתוח בחקירה. לאחר חקירה קצרה, חמשת השוטרים שוחררו, בעוד שרפ"ק סוויסה נשאר במשרדי מח"ש להמשך החקירה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השיב: "ההחלטה לזמן את רפ״ק מאיר סויסה יחד עם שוטרים נוספים לחקירה מעבירה מסר גרוע מאוד של חוסר גיבוי לשוטרי משטרת ישראל. בהחלטה זו מח״ש הופך את עצמו לגוף פוליטי. כשהיה מדובר באהוביה סנדק הם מיסמסו את התיק, וכשמדובר במפגינים אנרכיסטים שחוסמים עורקי תנועה ראשיים ופורצים גדרות - מזמנים שוטרים לחקירה. אם היה מדובר בהפגנה של חרדים או יוצאי אתיופיה, לא היינו שומעים על זה אפילו איזכור. אני מגבה את רפ״ק מאיר סויסה ואת כל שוטרי משטרת ישראל שמתמודדים בכל ימות השנה וביתר שאת בתקופה זו, מול אתגרים קשים מאוד על מנת לשמור על הביטחון של תושבי מדינת ישראל".

במסגרת החקירה כאמור, זומן רפ"ק סוויסה, כשאיתו שוטרים נוספים. נציין כי מיד לאחר האירוע, יצא השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, במתקפה ישירה כנגד המחלקה לחקירות שוטרים, העניק גיבוי מלא לרפ"ק סוויסה, וטען שברגע ששוטרים מותקפים, עליהם לנהוג באותה מדיניות כפי שנוהגים כלפי מפגינים מכל גזע ודת אחרים. כמו כן, טען כי מדובר בחקירה פוליטית.

עימותים במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
עימותים במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

כזכור, השר לביטחון לאומי שוחח עם רפ"ק סוויסה, מיד לאחר האירוע, ואמר כי "אני רוצה לתת לך חיבוק חזק. דע לך שיש לך גב ואל תירא מהם. מח"ש מנסים להפחיד אותך ואת כל השוטרים באמצעותך. בדיוק עכשיו שלחו לי סרטון שרואים שהם זרקו לעבר שוטר נוסף ולברך מחסום ברזל - זו התנהגות מטורפת ואני נותן לך גיבוי מלא". הקצין סיפר לשר על שימיינג שהוא עובר ברשתות החברתיות והשר השיב לו: "רוב הציבור בישראל עומד מאחוריך. על כל שיימינג שמישהו עושה לך, יש מיליונים שמחזקים וגם אני מתקשר כדי לחזק את ידיך".