סערת "טיול שנתי שחורות": למרות דרישת המשפחות לבטל את הטיול ולהחזיר את הילדים הביתה בעקבות חשיפת הקבוצה הגזענית בבית־ספר בנתיבות, למעריב נודע כי הטיול נמשך כרגיל, כאשר כיתות ז'-י' יצאו לטיול בן יומיים שהסתיים היום ושאר הכיתות ממשיכות בטיול גם מחר.

במשרד החינוך החלו בבדיקת הנושא, כאשר נכון לרגע זה זומנו שלוש מורות לשיחות ראשוניות לבירור הנושא וטרם זומנו לשימוע. מספר מורות שהיו מעורבות בקבוצה טרם חזרו מהטיול. גורם במשרד החינוך אמר למעריב: "אנחנו כגורם שמעסיק את המורות, אנחנו רוצים להבין את המצב. אנחנו נזמין לשיחה את כל מי שהיה בקבוצה. יינקטו צעדים רק נגד מי שהיה מעורב בתוכן הקבוצה. היו מורות שהיו בקבוצה ולא היו מעורבות או שלא שמו לב אפילו שהן שם".

תגובת אחותה של אחת התלמידות (צילום: דניאל עמרם ללא צנזורה)
תגובת אחותה של אחת התלמידות (צילום: דניאל עמרם ללא צנזורה)

יפה, אחות של אחת התלמידות אמרה אתמול: "במקום שתהיו המורות שלנו ולשמש דוגמה ולהרגיש במקום הכי בטוח שלנו, אתן הבוקר עשיתן ההיפך מזה. אתן פשוט בושה, מתביישת שאתן המורות שלנו ואתן מלמדות את דור העתיד".

אחת המורות שהייתה בקבוצה הגזענית התנצלה בפני התלמידות: "אתן צודקות - זה לא במקום, לא מכבד ומגעיל". מנגד טענה המורה: "כשכתבתי טיול שנתי שחורות, התכוונתי עלינו המורות, העובדות השחורות שמסונג'רות לצאת לטיול".

כזכור, אתמול פורסם כי כמה מורות תועדו כשהן מתכתבות בקבוצת וואטסאפ בשם "טיול שנתי שחורות", כשהן מרכלות ולועגות לתלמידות כיתה י' בבית ספר לבנות בנתיבות. כמה תלמידות שישבו מאחוריהן תיעדו את ההתכתבות, שהופצה ברשתות החברתיות.

רכזת תוכנית תספה לקידום מנהיגות חינוכית בקרב  הקהילה האתיופית במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע ד"ר רוני גז: "ברגע שאדם או קבוצה מודרים מהמרחב הציבורי בגלל מאפיינים אתניים, פיזיים, אמוניים או כל מאפיין אחר, נקרעת תקוות השייכות. אדם שבחר לעסוק בחינוך, צריך לחתום על שבועה שבה הוא הולך יום יום למלאכה של קודש, מלאכת אהבת האדם. אין אדם בעולם שראוי לתחושת בזיון, בטח ובטח במסגרת החינוך, שזהו המקום אליו ובו הוא נושא את תקוותיו, לדעת, לתת ולקבל, לנפץ תקרות של זכוכית. כל אדם ראוי, לתחושת ערך, לשייכות ולתקווה. אין אדם אחד טוב יותר מהאחר, מכל סיבה שבעולם".