סילביה חדד בת ה־83 מקריית גת הגישה לבג"ץ עתירה נגד פרקליט המדינה עמית איסמן, זאת מאחר שהפרקליטות חותרת להסדר טיעון עם ויקטור יליזרוב - עובד זר ממולדובה שתקף אותה בביתה בסכין בספטמבר האחרון. העתירה הוגשה על ידי עו"ד ריאד חאג', שמייצג את חדד בפרו בונו. בשיחה עם "מעריב", חאג' מספר כי יש חשד שהפועל הזר נשלח לתקוף את הקשישה לאחר שסירבה למכור לקבלנים את בית הקרקע שבו היא מתגוררת בסמיכות למגדלים.

למרות הטענות הללו של הקשישה במשטרה, לא נבדק מיהו הקבלן אצלו יליזרוב עבד. בעתירה שהוגשה לבג"ץ, דורש חאג' כי התוקף יעמוד לדין על העבירות שיוחסו לו בכתב האישום המקורי לכל הפחות, הכוללות חבלה בכוונה מחמירה, כניסה והתפרצות למקום מגורים ועוד. חאג' אף סבור כי הפרקליטות צריכה להאשים את יליזרוב בניסיון הרצח של הקשישה.

על פי העתירה, כעת הפרקליטות מנסה לאשר הסדר טיעון עם יליזרוב, במסגרתו הוא יואשם בעבירה של "פציעה בנסיבות מחמירות" אשר דינה עד שש שנות מאסר, במקום "חבלה בכוונה מחמירה", אשר עונשה עד עשרים שנות מאסר. בנוסף, דורש חאג' כי הפרקליטות תפעל לגילוי זהות המעסיק של יליזרוב אשר כלפיו "הופנו חיצי אשם מצד העותרים נפגעי העבירה, כאילו שהנאשם נשלח על ידי הקבלן המעסיק או מי מטעמו לביצוע הפשע נשוא כתב האישום".

בעתירה, חאג' מבקש מבג"ץ להוציא צו ביניים שימנע מבית המשפט המחוזי בבאר שבע לאשר את הסדר הטיעון של הפרקליטות עם יליזרוב עד להכרעת בג"ץ בעתירה. עו"ד חאג' כתב בעתירה כי "עריכת הסדר טיעון עם הנאשם איננה עולה בקנה אחד עם רגישות העניין הציבורי בשמירה על חייהם וביטחונם של הקשישים. הכאב מתעצם שעה שניסיון הרצח בוצע בביתה של הקשישה בביתה שהוא מבצרה ביום שישי בחצות".

"לא ברור מדוע נדרש הסדר טיעון עם הנאשם שעה שנפגעי האווירה מוכנים להעיד בבית משפט. לא רק זו, אלא עומדים על כך. עריכת הסדר הטיעון בעבירות כה חמורות העולות כדי ניסיון לרצוח קשישה, יש בה כדי לפגוע בטובת הציבור באמינות השלטון והגשמת המשפט הפלילי", כתב עו"ד חאג'.

עו''ד ריאד חאג' (צילום: פרטי)
עו''ד ריאד חאג' (צילום: פרטי)

עו"ד חאג' מסר למעריב: "הפרקליטות מבקשת להגיע להסדר טיעון מקל מאוד, חרף כל הראיות החזקות בתיק, כולל תיעוד מצלמת הגוף של השוטר שהגיע לזירה, עם אקדח שלוף שלא הרתיע את הנאשם, וחרף מוכנות הקשישה ובנה בן 67 להעיד בבית משפט. למעשה הפרקליטות מסבה שתי פגיעות לקשישה, לא ממצה את הדין עימו, ומבקשת להקל עימו, ובכך ימצא הנאשם את עצמו משוחרר לאחר שנה אולי, ובנוסף לכל הנזק הנפשי והפיזי, לא יהיה לה ממי להיפרע נזיקית".

מהפרקליטות לא נמסרה תגובה.