פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שישי) כתב אישום נגד שני תושבי תל אביב, האחד בן 19 והשני נער בן 16, לאחר שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר מסגד סידנא עלי בהרצליה. 

מחקירת האירוע עולה כי השניים תכננו לבצע לינץ' באדם ערבי, אך זנחו את הרעיון ופנו למימוש פיגוע נגד מסגד. לאחר שבחנו מסגדים באזור תל אביב, החליטו להוציא לפועל את תוכניתם במסגד סידנא עלי בהרצליה. במהלך החקירה בשב"כ התבררה מעורבות החשודים במיוחס להם ונאספו ראיות החושפות כי ניסיון ההצתה של המסגד בוצע ממניע לאומני.

עם תום חקירתם בשב"כ, הגישה כאמור הפרקליטות כנגדם כתב אישום המייחס להם עבירות של קשירת קשר לביצוע מעשי טרור (הצתה של קודשי דת), מעשה טרור של הצתה בצוותא ופעולה בנשק למטרות טרור בצוותא.

בקבוקי התבערה (צילום: ללא)
בקבוקי התבערה (צילום: ללא)

בבקשת המעצר ציין עו״ד יונתן טל אליהו מפרקליטות מחוז תל אביב כי ״מעבר לייצור נשק של בקבוקי תבערה שהוכנו על מנת לממש את תכנית ההצתה, ומעבר לכך שעבירת ההצתה היא עבירה הטומנת בחובה סיכון ממשי לא רק לדבר אותו מבקשים להצית אלא לכלל הסביבה, לו הייתה תכנית המשיבים מתממשת במלואה והמסגד היה עולה באש, היה בכך כדי להביא להסלמה של מעשי אלימות קשים בחברה הישראלית, על רקע דתי-לאומני״. בשב"כ מציינים וטוענים כי ישנה עליה במוטיבציה לפעול נגד ערבים מאז הפרעות בחווארה, כולל במרחבים מעורבים בתוך הארץ.