על רקע המחאה נגד הרפורמה המשפטית: הבוקר (שישי) רוססה על ביתו של שר המשפטים, יריב לוין, בעיר מודיעין, כתובת "יריב לוין - אויב העם". זאת, בעת שהוא יושב שבעה על אביו שנפטר השבוע. בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירה, לצד סריקות ובחינת אמצעי תיעוד בזירה.

האירוע גרם לסערה גדולה במערכת הפוליטית, כאשר גם חברי כנסת מהאופוזיציה גינו בחריפות. ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, אמר: "ציור הכתובות על ביתו של יריב לוין בעת השבעה על מות אביו אינו ראוי ואינו מתאים לרוח המחאה הפטריוטית". גם חבר הכנסת זאב אלקין (המחנה הממלכתי) צייץ בחשבון הטוויטר שלו כנגד האירוע: "משוגעים תעצרו! אחים אנחנו, עם אחד. יריב, שלא תדע עוד צער".

במקביל, יו"ר המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ תקף בחריפות, וצייץ: "יש לי מחלוקת עמוקה עם שר המשפטים לוין על המהפכה המשטרית שהוא מקדם ואני אעשה כל מה שאפשר כדי למנוע ממנו להצליח בתוכניתו שתפגע אנושות בדמוקרטיה. אבל גם כשהבית בוער, צריך לשים גבולות. אני מגנה את ריסוס הכתובות סמוך לביתו. ההפגנות לשמירה על הדמוקרטיה הן קריטיות, כתובות נאצה והסתה  - לא לגיטימיות".

כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה: "אני מגנה בתוקף את ריסוס כתובת הנאצה נגד השר יריב לוין בזמן שהוא יושב שבעה, את ההתקפה האלימה נגד השר ניר ברקת בעת שהיה באירוע פוליטי ואת הקריאות לרצח נגד יו״ר ועדת החוקה שמחה רוטמן. אני מצפה מהמשטרה ומהפרקליטות לפעול מייד ובכל העוצמה נגד גילויי ההסתה והאלימות הללו".

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) התייחס גם הוא לאירוע וכתב: "דברי הנאצה החמורים שרוססו על ביתו של יריב לוין בזמן שיושב שבעה על אביו, הם תוצאה של קמפיין הסתה מאורגן שנועד לזרות שנאה נגדנו. אנחנו מיישמים באופן דמוקרטי את רצון הבוחר ומביאים לשינוי מיוחל. ההסתה והשקרים שהדמוקרטיה שלנו בסכנה היא ספין שנועד להרתיע את הציבור. הרפורמה תושלם".

כזכור, בחודש פברואר האחרון, התרחש אירוע חמור נוסף, כאשר שלט קמפיין שתומך ברפורמה המשפטית בבני ברק, ונושא את פניהם של שר המשפטים לוין ויו"ר ועדת החוקה רוטמן, הושחת על ידי ריסוס ספריי שחור שהציג את השניים כהיטלר. כמו כן, שלטים נוספים של הקמפיין שנתלו ברחבי הארץ הושחתו, כאשר על גבי השניים הודבקו סטיקרים וכן ציירו על תמונת פניהם של לוין ורוטמן.

השלט שהושחת עם פניהם של לוין ורוטמן (צילום: אתר חדשות 0404)
השלט שהושחת עם פניהם של לוין ורוטמן (צילום: אתר חדשות 0404)

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]