בג"ץ החליט היום (ראשון) לא להוציא צו ביניים בעתירת ארגוני הימין נגד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, מאחר שהוא סבור כי אין צורך בכך. העתירה, אותה הגישו מספר ארגוני ימין באמצעות עו"ד ד"ר יונה שרקי, דורשת מבג"ץ להורות ליועצת המשפטית לממשלה שלא לעסוק בענייני הרפורמה המשפטית בשל ניגוד העניינים בו היא נמצאת.

מדובר בעתירה היחידה בעניין הרפורמה המשפטית שמגיעה מכיוון ימין, אך רק לאחר כשבועיים מאז הגשתה ולאחר פניית מעריב, השופט גרוסקופף נתן החלטה במסגרת העתירה.

בניגוד למקובל בעתירות אחרות, עתירת ארגוני הימין נגד היועצת המשפטית לממשלה לא נדחתה ולא נקבע מועד בו הצדדים יגיבו לעתירה.

בהחלטת השופט גרוסקופף אין כל החלטה לגופה של העתירה, אלא רק החלטה שלא להוציא צו ביניים שיורה ליועצת המשפטית לממשלה לא להתערב ברפורמה המשפטית.

התוצאה היא שהעתירה היחידה שהוגשה מהצד הימני בנוגע לרפורמה המשפטית, נמצאת בבג"ץ במצב של 'הקפאה', כאשר כאמור אין כל החלטה אופרטיבית בנוגע לתוכנה העיקרי של העתירה.

עו''ד ד''ר יונה שרקי, מגיש העתירה (צילום מסך ערוץ 20)
עו''ד ד''ר יונה שרקי, מגיש העתירה (צילום מסך ערוץ 20)

עו"ד ד"ר יונה שרקי שהגיש את העתירה מסר למעריב: "בג"ץ מפחד מלעסוק בתפוח אדמה לוהט, סמכות היועצת המשפטית לממשלה, ובאופן חריג ביותר נמנע מזה שבועיים להתייחס לגוף העתירה שהגישו ארגוני הימין בנוגע לניגוד העניינים בו שרויה היועצת המשפטית לממשלה ביחס להליכי החקיקה הכלולים ברפורמה המשפטית. באופן יוצא מהכלל לא ניתנה אפילו החלטה למתן תגובה מצד המדינה. יש בכך התעלמות מוחלטת מהנורמות המקובלות בהליכי בג"ץ המונחים לפתחו של בית המשפט".

עוד מסר שרקי, כי "במסגרת העתירה ולאור שתיקתו הרועמת של בית המשפט, העותרים הגישו בקשה למתן צו ביניים – ואף לבקשה זו בית המשפט השיב בצורה לקונית, ללא כל נימוק ומבלי להתייחס לגוף הטענות".

את העתירה הגישו הארגונים לביא, איתן, אם תרצו, התנועה למשילות ודמוקרטיה וחוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.