כתב אישום הוגש היום (שני) נגד תושב אילת בן 43 בגין ריסוס כתובות נאצה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על מכולות אשפה בעיר ובשליחת מסרונים מאיימים לראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי.

כאמור, הנאשם נעצר בשבוע שעבר בחשד שריסס כתובת נאצה נגד ראש הממשלה על מכולות אשפה המוצבות בשכונת מגורים בעיר. עם התפתחות החקירה, מצאו החוקרים כי הוא לא הסתפק רק בריסוס כתובות ברחבי העיר ושלח הודעות מאיימות למכשירו הנייד והאישי של ראש המטה לביטחון לאומי. 

מחקירת האירוע עולה כי הוא הצליח לאתר את המספר האישי של הנגבי ושלח לו הודעות ובהם מסרים מאיימים. בחקירתו הודה במיוחס לו. בתום החקירה הועברו תיקי החקירה לחטיבת התביעות של המשטרה באילת, אשר החליטה להגיש כתב אישום כנגד החשוד בעבירות איומים והטרדה באמצעות טלפון ובקשה לשחרורו בערובה בתנאים מגבילים. חקירת כתובות הנאצה עודנה נמשכת. 

ההודעות שנשלחו לצחי הנגבי (צילום: ללא)
ההודעות שנשלחו לצחי הנגבי (צילום: ללא)

בית משפט השלום באילת נענה לבקשת התובע הפלילי, ושחרר את הנאשם בתנאים מגבילים בדמות מעצר בית מלא תחת פיקוח, הרחקה ואיסור יצירת קשר מהמעורבים בחקירה, איסור שימוש במכשירים ניידים ומחשבים וכל גישה לרשתות חברתיות, חתימה על ערבויות והפקדה כספית לצורך  הבטחת התנאים המגבילים והתייצבות לדיונים.

פקד עו"ד דרור אקלר, תובע פלילי תביעות המשטרה באילת: "הנאשם הגיע למספר הטלפון של ראש המטה לביטחון לאומי ואף הגדיל ושלח לו מסרונים מאיימים וחמורים שלשונם אינה מותירה מקום לספק באשר למסוכנות הנשקפת ממנו. קיים יסוד סביר לחשש כי הוא יסכן את ביטחונו של הציבור כולו, של אנשי הממשלה ועובדי ציבור וזאת בהתאם למיוחס לו בכתב האישום. לפי כך, קמה חובת הותרתו תחת תנאים מגבילים וזאת עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו".

מהמשטרה נמסר: "חקירה מהירה ומקצועית בעבירות איומים כלפי עובדי ציבור, מהווה נדבך חשוב ומרכזי בפעילותה הנחושה והבלתי מתפשרת של משטרת ישראל בכל מקרה בו עולה חשד כי מבוצעות עבירות אלו כלפי עובד ציבור במסגרת תפקידו, וזאת במטרה להביא למעצר החשודים ולהרחקתם מסביבתו של נבחר הציבור והאזרח הנורמטיבי".