הפרופ' יובל אלבשן, דיקן הקמפוסים של הקריה האקדמית אונו, דוחה את הפרסומים לפיהם הוא יהיה מועמדה של של קואליציית נתניהו לתפקיד שופט בבית המשפט העליון.

בפוסט שהעלה הבוקר (שלישי) לפייסבוק כתב אלבשן, שניסה לגשר בין האופוזיציה לקואליציה במטרה למצוא פשרה בנושא הרפורמה המשפטית, כי הדבר לא עומד לקרות.

"אני מבין ששמי מוצג כמועמד לשופט עליון על ידי הקואליציה הנוכחית. הרשו לי להרגיע את כל החרדים (ובראשם אני): לא יקרה. לא יקרה כי לוין וחבריו יודעים בדיוק את השקפת עולמי: אני בעד סיום מיידי של הכיבוש, אני בעד מדינת רווחה (קרי: מימוש זכויות חברתיות גם על חשבון זכויות  בעלי ההון) ואני בעד אקטיביזם שיפוטי רך. בדיוק בסדר הזה. אם מישהו חושב שהקואליציה הזו  תמנה מישהו כמוני לעליון הוא ממש לא מבין עד כמה אידיאולוגיים החבר'ה האלה (ואני כותב זאת בהערכה עצומה לזכותם)", כתב אלבשן.

עוד הוסיף, כי "זה גם לא יקרה כי כמו שאמרתי למורי ורבי הנשיא ברק (כשעוד היה נשיא והציע לי לצאת לדרך הזו ממש אחרי שצולמה התמונה המצורפת בכנס באילת), אין לי את האופי המתאים לשבת על כס השיפוט וכל תלמידי ומכרי יעידו על כך. אפילו בשבועות האחרונים, שגזרתי על עצמי שתיקה מתוקף המצב, אני מתקשה לא להגיב על תגובות פה בפייסבוק ועוצר בעצמי לא להכנס לדיונים שמתפתחים פה על נושאים שבנפשי, אז להיות כפוף לאתיקה שיפוטית מוקפדת? ברור לי המניע של ה'עיתונאים מטעם' שמפיצים זאת, אבל באמת שהסיכוי שזה יקרה שווה לסיכוי שאכתוב סוף סוף דוקטורט או שאפילו אצליח בדיאטה. אל חשש".