בית משפט השלום בפתח תקווה ביטל הרשעה של אדם בן 58 שהבריח כמעט שמונה קילו זהב ששווים עומד על כמיליון ומאתיים אלף ש"ח.

הגנתו של הנאשם נוהלה במשך למעלה משנה על ידי עורך הדין אביחי חג'בי, אשר הצליח להביא לכך שהנאשם לא יורשע וכי הוא יבצע 300 שעות לתועלת הציבור בלבד.

על פי כתב האישום, כאשר הנאשם נכנס לישראל הוא הצהיר שאין עליו מוצרים החייבים במס, אך בעת החיפוש עליו התגלה כי הוא נושא עליו 24 תכשיטי זהב שהשווי המוערך שלהם הוא 1,182,731 ש"ח.

היחידה הארצית למיסוי וכלכלה של רשות המיסים דרשה לגזור על הנאשם שבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות וקנס בסך עשרות אלפי שקלים.

עו"ד חג'בי ביקש שלא להרשיע את הנאשם, והפנה את בית המשפט לתסקיר שירות המבחן, שם הנאשם מספר "כיצד התפתה בשל הנטל הכלכלי לאור קשיי המשפחה שמרובת ילדים, הוא המסד העיקרי של הפרנסה בבית".

עוד אמר חג'בי כי "ככל ובית משפט ייעתר לבקשת המאשימה לשליחת הנאשם לעבודות שירות, הרי מדובר בגזר דין של מוות בכל הנושא הכלכלי, גם לו וגם לבני ביתו", זאת בין היתר כיוון שהוא עלול לאבד את מקום עבודתו במידה ויורשע בתיק.

הנאשם עצמו אמר לשופט: "אני הודיתי על מה שעשיתי, אני אף פעם לא הייתי בסיטואציה הזו, נקלעתי למשבר כלכלי וזה רודף אותי ואת המשפחה שלי עד היום. אני רוצה להמשיך להתקיים ולחיות חיים נורמליים".

עו''ד חג'בי (צילום: יח''צ)
עו''ד חג'בי (צילום: יח''צ)

השופט עודד מורנו כתב בגזר הדין כי "אדם אשר ניהל את כל חייו בצורה נורמטיבית, שגה במקרה נקודתי, לקח אחריות ויש מקום שההיסטוריה האישית משפחתית שלו תיזקף לזכותו עת הוא נותן את הדין בבית משפט, לצד גם פגיעה קונקרטית שהוכחה", וכאמור הורה כי הנאשם יבצע 300 שעות לתועלת הציבור, אך התיק יסתיים ללא הרשעה.

עו"ד אביחי חג'בי מסר למעריב בתגובה: " כבוד השופט מורנו בפסק דין ראוי וצודק קיבל את עמדת ההגנה. מדובר בפסק דין ראוי, אשר מהווה רוח גבית לנאשמים שמעדו וקבלו על עצמם תשובה גמורה".