שלושה תושבי הצפון בשנות הארבעים לחייהם המוכרים היטב למשטרה כמעורבים בפשיעה חמורה, ובהם בנו של בכיר בארגון פשיעה גדול לשעבר, נעצרו הערב (רביעי) על ידי חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז במשטרה בחשד למעורבותם בהנחת מטען חבלה גדול שלא התפוצץ לפני כחודש סמוך לרכב בגן שורק, כך הותר הערב לפרסום. מחר יובאו החשודים לבית משפט השלום בראשון לציון במטרה להאריך את מעצרם לצרכי חקירה. 

לפני כחודש פתחה הימ"ר מרכז בחקירה בעקבות מידע שהתקבל אודות מטען חבלה רב עוצמה שהוטמן מתחת לרכבו של תושב גן שורק בעת שזה חנה בחניית ביתו. חבלן שהוזעק לטפל במטען , הצליח לנטרלו באופן בטוח ולהעבירו להמשך מיצוי ראיות במעבדת הזיהוי הפלילי של המשטרה.

תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים הצליחו החוקרים להתחקות בתום חקירה סמויה שנמשכה למעלה מחודש לחשוף את זהותם של המעורבים תושבי חצור הגלילית היום והם הובלו לחקירה לבירור נסיבות האירוע.

במשטרה בודקים מדוע חלק מהחשודים עברו להתגורר בצפון , מה הוביל אותם לנסות ולגרום למותו של אדם נורמטיבי לכאורה שחייו ניצלו בנס עם גילוי המטען ונטרולו וכן האם מדובר היה בטעות בזיהוי.

בלשי ימ"ר מרכז פשטו על בתיהם של החשודים הערב ולצד חיפוש ותפיסה של טלפונים ואמצעי אחסון שונים שיש בהם כדי לחזק את התשתית הראייתית בתוך חומרי החקירה. מחר יובאו החשודים לבית משפט השלום בראשון לציון במטרה להאריך את מעצרם לצרכי חקירה. במשטרה מתכוונים לבצע בהמשך מעצרים נוספים.

מהמשטרה נמסר כי "מדובר בחקירה מואצת, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז המתמקדת במחוללי וארגוני פשיעה המאיימים על שלום הציבור ובטחונו".