לאחר שהותקף בהפגנת תומכי הרפורמה: מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שוחח הערב (שלישי) עם כתב חדשות 13 יוסי אלי שאושפז בבית חולים עם שבר בצלעות ופגיעה פנימית לאחר שהותקף אמש בהפגנה בעד הרפורמה בירושלים אותה סיקר וחולץ מהמקום בידי המשטרה. 

כתב חדשות 13 יוסי אלי אושפז עם שבר בצלעות אחרי שהותקף בהפגנת תומכי הרפורמה

בנוסף שוחח המפכ"ל עם כתבת ערוץ 14 שיראל ללום שהגישה תלונה נגד מפגינים שהפריעו לה לסקר את אחת המחאות נגד הרפורמה, ןלדבריה אף עקבו אחריה ואיימו עליה. 

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות רצף האירועים בהם עיתונאים התלוננו על תקיפה ואיומים שהם סופגים בסיקור המחאות וברשתות החברתיות החליט המפכ״ל כי כבר בימים הקרובים הוא יקיים דיון מיוחד על מנת לשפר את עבודת העיתונאים בשטח בבטחה. בשיחה עם השניים הדגיש המפכ״ל את החשיבות הרבה של שמירה על עיתונות חופשית במדינה דמוקרטית". 

עוד נמסר כי "המפכ״ל שמע מהשניים את פרטי המקרים שבהם הם הותקפו בעבודתם העיתונאית וכי הם שיבחו את עבודת השוטרים שטיפלו בהם בשטח". 

מפגינים בעד הרפורמה מפריעים לכתב חדשות 13 יוסי אלי לשדר (צילום: באדיבות חדשות 13)

המפכ״ל מסר: "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית אך יחד עם זאת לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא ונמשיך לנהוג כלפי כל מקרה של אלימות באפס סובלנות. יש להוקיע ולגנות כל מקרה של תקיפת עיתונאי. לעיתונות החופשית יש חשיבות עליונה במדינה דמוקרטית ואנו כמשטרה לא נאפשר אלימות נגד עיתונאים וצוותי צילום. יוסי אלי ושיראל ללום שיבחו באוזני את עבודת המשטרה בשטח, אמרתי לשניהם כי אני אעקוב באופן אישי אחר הטיפול המשטרתי בתלונתם״.

"חופש העיתונות לא ייפגע וכל תלונה בגין אלימות נגד עיתונאים וצוותי צילום מטופלת במטרה להביא למיצוי הדין עם התוקף. הודעתי היום שאקיים דיון בנושא האלימות נגד עיתונאים במטרה להביא לכך שכל עיתונאי יוכל לעשות את עבודתו בבטחה בכל מקום ממנו הוא משדר ומסקר. המחאה היא זכות יסוד במדינה דמוקרטית אך לאלימות ננהג באפס סובלנות״, המשיך.

שיראל ללום נהיר, כתבת ערוץ 14 מסרה: "מס' מפגינים ניסו להפריע לי בשידור, אולם המפגין נגדו הגשתי תלונה במשטרה תקף אותי פיזית גם אחרי שהשידור עבר לתל אביב. הוא המשיך לרדוף אחריי וזה היה סוג של טראומה. אני בחורה בחודש השביעי להריונה ונאלצתי להגיע לביה"ח ולקבל עירוי נוזלים בעקבות האירוע שחוויתי. זאת לא רק הפרעה לשידור, זאת תקיפה על כל המשתמע ממנה".