רגע לפני שנכנס לתוקפו השינוי בחוק בכל הקשור להחזקת חומרי נפץ המתייחס לתיקון בדבר פגזי זיקוקין או חלקיהן, יצאה אתמול (שלישי) המשטרה בהכרזה לציבור להגיע אל תחנות המשטרה ולהפקיד כוורות זיקוקין שברשותם, ובכך להימנע מהעמדה לדין.

המבצע שיצא אתמול לדרך יימשך עד ל-9 באפריל. לפי הכרזת המשטרה, על התושבים לדווח על כל מי שמחזיק בזיקוקין עד לתאריך ה-1 באפריל.

כזכור, ביום שני האחרון הממשלה קיבלה את הצעת שר העבודה יואב בן צור בשיתוף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והכריזה כי כוורות זיקוקים ייחשבו כחומרי נפץ, בהוראת שעה לתשעה חודשים. כדי לחסוך מהציבור תיקים פליליים פתחה המשטרה את שעריה וקראה לציבור לתקופת זמן מוגבלת להגיע ולהפקיד את הזיקוקים שברשותם וזאת ללא רישום או העמדה לדין.

מדובר במהלך הזהה לזה שקיימה המשטרה תוך שביקשה להפקיד תחמושת ונשקים.

על פי החוק החדש, כל אדם המחזיק בכוורות זיקוקין או חלקיהן, פגזי זיקוקין או חלקיהן, ללא היתר הנדרש עפ''י חוק, נדרש לדווח על כך למוקדי משטרת ישראל לא יאוחר, כאמור, מה-1 באפריל, ולמסור את פריטי הזיקוקין לתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריו לא יאוחר מה-9 לאפריל.

במשטרה מדגישים: "יובהר כי החל מיום 02.04.23, אדם המחזיק פריטי זיקוקין ללא היתר ולא דיווח על כך למשטרת ישראל כאמור, עובר עבירה בניגוד לסעיף 19(א) לחוק חומרי נפץ התשי"ד 1954". עוד הוסיפו כי "יודגש כי בתום תקופת המבצע, כל אזרח אשר ייתפס מחזיק ברשותו אמל"ח מכל סוג שהוא יטופל במלוא חומרת הדין".