לאחר הזיכוי הדרמטי של רומן זדורוב הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי נצרת, בפרקליטות שוקלים להגיש ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה, ואומרים כי בהחלט מדובר ב"אופציה אפשרית". עוד ציינו בפרקליטות כי הם מתכוונים ללמוד על הכרעת הדין ולגבש את עמדתם בנושא ביחס לכך בהמשך.  

"הפרקליטות פעלה ללא לאות כדי להגיע לחקר האמת", אמרה עו"ד מיטל חן רוזנפלד מהפרקליטות. "התנהל הליך שמיעת ראיות ממושך, שבו נהפכה כל אבן כדי להגיע לחקר האמת. הכל מתוך תחושת אחריות כבדה לאינטרס הציבורי, שחבה הפרקליטות לציבור. הראיות, כך להערכתנו, הצביעו על אשמתו של רומן זדורוב ברציחתה של הנערה תאיר ראדה ז"ל מעבר לספק סביר". 

"חובה היה עלינו להגיש כתב אישום ולנהל את ההליך, ממקום שבו יש ראיות לרצח נערה בבית ספר, יש אינטרס ציבורי, וחובה עלינו היה להגיש כתב אישום. כך גם סברה כבוד השופטת ניסים שי שקבעה בדעת מיעוט כי אשמתו של זדורוב בביצוע הרצח הנורא הוכחה מעל ספק סביר. עוד קבעה השופטת כי כל הראיות החדשות שהוצגו במסגרת המשפט החוזר, לא היה בהן כדי להטיל ספק סביר. אנחנו נלמד את הכרעת הדין, ונלמד אותה במסרקות של ברזל".

"הפרקליטות רצחה את הבת שלי, המלחמה רק מתחילה": אילנה ראדה במתקפה חריפה
"יום הכיפורים של מערכת אכיפת החוק": התגובות הסוערות לזיכוי זדורוב
"צירוף מקרים נדיר ורשלנות משטרתית": הטיעונים שהביאו לזיכוי זדורוב

חשוב להבין כי תיק הרצח מצוי בידי הפרקליטות, שסבורה כי זדורוב הוא הרוצח. ההחלטה בנוגע לחידוש החקירה תלויה כעת בה, כאשר היא זו שתחליט על איזו יחידה להטיל את החקירה, אם אכן תיפתח כזו ולא יוגש ערעור לבית המשפט העליון.

נציגי הפרקליטות (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
נציגי הפרקליטות (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

גורמים במשטרה התייחסו לביקורת שהשמיע ראש הרכב השופט אשר קולה על צוות החקירה, כאשר טען כי "צירוף מקרים נדיר בשילוב רשלנות משטרתית גרם להטלת ספקות באופיו של זדורוב".

הגורמים במשטרה הדגישו כי "בית המשפט העליון כבר הרשיע בעבר את זדורוב, כך שהשופט יכול להפנות את אותה ביקורת גם לעברם של השופטים בעליון, שהרשיעו על סמך אותן הראיות שהביאו חוקרי המשטרה. בעליון לא טענו שהשוטרים נהגו שלא כדין".

עוד ציינו הגורמים כי "לצד השופט קולה, השופטת ניסים שי מצאה כי זדורוב אשם, וגם במשטרה סברו כך. ההחלטה לא יכולה למחוק את מה שנעשה בחקירה".