יאיר נתניהו התייחס הערב (חמישי) לראשונה להפסד שנחל בתביעת לשון הרע שהגישה סתיו שפיר וטען כי "פסק הדין שניתן נגדי היום ע״י השופט אביים ברקאי הוא נדבך נוסף כחלק מהרדיפה המשפטית נגדי ונגד בני משפחתי. מאז הייתי בן חמש אני מתמודד מול מערכת תעמולה ורצח אופי נגדי ונגד בני משפחתי, שאיש במדינת ישראל לא ידע כמוה".

"כולם יודעים להזדעזע מהתגובות שלי נגד המלעיזים ומוציאי דיבתי אבל לא מתייחסים להכפשות נגדי. כך גם נהג השופט בפסק הדין הנוכחי. בית משפט אמור להתנהל בזירה משפטית ולא להכניס שיקולים פוליטיים. לצערי, לא כך הם פני הדברים כששופטים מגיעים לדון בענייני. לא יעלה על הדעת שביטויים מכפישים נגדי מצד שפיר יתקבלו בהבנה והבלגה, ומצד שני להאשים אותי בדברי בלע. השופט כתב כי שפיר לא אמרה דיבה כאשר כתבה עלי 'מטרידן' , על בסיס צו הרחקה נגדי שהוציא לפני כמה שנים פעיל השמאל הקיצוני ישי הדס. הוא עשה זאת בעקוב זה שפרסמתי את כתובתו וקראתי להפגין מחוץ לביתו, לאחר ששנים הוא הפגין מחוץ לביתו, לאחר ששנים הוא הפגין מתחת לביתי ואיים על חיי. על איומים אלה כלפי הוגש נגדו כתב אישום בגין איומים", טען.

לדבריו, "הכפשה נוספת של השופט כנגדי היא שאני 'גזען', מתבססת על משפט שכתבתי בטוויטר לסתיו שפיר - 'תתחתני עם ערבי' כתגובה הומוריסטית על הכפשות שלה כנגדי.  השופט כותב כאילו זו האישיות שלי ומהותי כאדם. זה מופרך וסותר לחלוטין ב 180 מעלות את דיני לשון הרע בישראל. או שכולם שווים בפני החוק או שלא. או לייתר דיוק, אין חוק. בכוונתי להגיש תלונה לנציב תלונות הציבור על השופטים ואף לאור האמור להגיש ערעור בהקדם".

 עו"ד של סתיו שפיר: "בית המשפט נטע חסד עם יאיר נתניהו"

עו"ד אוהד רוזן, שייצג את חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר בתביעת לשון הרע נגד יאיר נתניהו, שוחח בתכניתם של אריה אלדד ורוני בר־און ב-103FM והתייחס להחלטת בית המשפט.

סתיו שפיר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
סתיו שפיר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"התביעה הסתיימה בכך שהתביעה של סתיו התקבלה ונפסקו לזכותה 60 אלף ש"ח. התביעה של יאיר נגד סתיו נדחתה, והוא חוייב בנוסף לאותם 60 אלף גם בעשרת אלפים ש"ח נוספים כהוצאות בתביעה הזו. סה"כ יפצה יאיר את סתיו ב-70 אלף ש"ח. מה שאפשר להסיק מפסק הדין, זה שבית המשפט קבע שעומדת לה הגנת אמת דיברתי ביחס להתבטאויות 'מתבטל על חשבוננו, גזען ומטרידן'. לגבי כל אחת מהשלוש האלה קבע בית המשפט שהיא אמת. 'שקרן' ו'רשע' הן לא לשון הרע", הסביר עורך הדין בפתח הראיון.

עוד המשיך ואמר: "אני חושב שבית המשפט נטע חסד עם יאיר נתניהו והיה צריך לפסוק פיצויים גבוהים משמעותית. מה שכן, ציין בית המשפט בפסק הדין שצריך לקחת בחשבון את העובדה שסתיו היא אשת ציבור והעור של אנשי ציבור עבה יותר. מהרגע שמישהו נכנס לזירה הציבורית הוא חשוף לביקורת". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM