בטעם של פעם: השבוע הושק רשמית רדיו "התחנה", החולק כבוד למוזיקה הים תיכונית של פעם, בקמפיין בהשתתפות הפרויקט של רביבו, חיים משה, אביהו מדינה ואיחוד של להקת פנצ'ר.

בשנות ה־70 וה־80 המוזיקה הים תיכונית כבשה את דוכני התחנה המרכזית, שמכרו קסטות והמליכו את מי שהפכו לאגדות מקומיות: זהר ארגוב, ג'קי מקייטן, חיים משה, צלילי הכרם, צלילי העוד ואהובה עוזרי - ובהמשך חדרה גם למיינסטרים הישראלי. בשנים האחרונות נוצר צמא לסגנון האותנטי ובדיוק מגעגוע זה נולד רדיו "התחנה" (101.5FM) הנותן מענה לשירים הים תיכוניים בעלי הטעם של פעם, ובתקופת הרצתו צבר קהל מעריצים אדוק ונאמן של עשרות אלפי מאזינים.

"האג'נדה של התחנה היא להחזיר את הטעם של פעם ולשמר אותו", מסביר אסי לביא ("אסי הג'וקר"), עורך המוזיקה הראשי של "התחנה". "חשבנו שאנחנו הולכים ליהנות מקהל יעד של גילאי 35 פלוס ופתאום הבנו שמנעד רחב של אנשים, גם חיילים, שצורכים את המוזיקה הזו, מורידים את האפליקציה ומאזינים באופן קבוע".

לדבריו של לביא, "בזמן יחסית קצר 'התחנה' הצליחה להיכנס לתודעה בגדול ויצרה באזז בתעשיית המוזיקה עצמה, ואתה יכול לשמוע את כל הזמרים הגדולים, למשל אייל גולן ודודו אהרון, מצהירים שהם חוזרים עכשיו למקורות הים תיכוניים ומוציאים שירים בסגנון של פעם, כך שאני באמת מאמין ומרגיש ש'התחנה' משנה תודעה. אני מקווה שהמהלך הזה יגרום לעוד זמרים 'להתעשת' ולחזור למקורות".

לביא, הידוע גם כעורך וכמגיש התוכנית "בריזה" בתחנה, יזם לאחרונה קמפיין לקראת ההשקה, עם חידוש של 'שיר מולדת' של להקת פנצ'ר משנת 87'. "פניתי לפרויקט של רביבו, שעושים מלאכת קודש בשימור המוזיקה הזו, והם נרתמו מיד למשימה לחדש אותו", סיפר.

"השם של 'התחנה' נגזר מ'התחנה המרכזית' וכשמה כן היא - נותנת כבוד למוזיקה הים תיכונית הנוסטלגית השורשית של פעם", מסכמת רינה בן עיון, מנכ"לית רדיו צפון ורדיו "התחנה". "אנחנו מאוד מתרגשים לקראת השקת התחנה והקמפיין ובראשו הקליפ שמשקף את האג'נדה שאנחנו מובילים".