הפרש שתועד מצליף במפגינה בשוט בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב במוצאי שבת הגיע היום (שני) לחקירה באזהרה במח"ש. עורך דינו עו"ד משה אלון שוחח עם מעריב וטען כי "מדובר בשימוש בכוח לגיטימי ביותר". 

אתמול פרסמנו זווית צילום חדשה שהציגה המשטרה לאירוע. לטענת המשטרה, בסרטון החדש נראית המפגינה, יעל ראובני, "מכה את הסוס עם השלט", ונטען כי המפגינה התכוונה "להוציא את הסוס מאיזון, דבר שיכול להביא אותו להשתוללות", מה שלטענתם גרם לשוטר להכותה. 

תיעוד העימות בין המפגינה לפרש במהלך ההפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט. צילום: דוברות המשטרה

פרקליטו של השוטר סיפר היום למעריב כי הוא "עדיין נמצא בחקירה במח"ש, עדיין לא סיים. בגדול לאור הסרטונים שראינו וכל המסביב מדובר בשימוש בכוח לגיטימי ביותר. היא הניפה את השלט בפני הסוס וזה גרם לו לסגת לאחור", טען.

"מי שמכיר סוסים יודע שההנפה הזו יכולה לגרום לסוס להתרומם ולהפיל את הפרש, היא ידעה היטב מה היא עושה כך זה נראה לפחות היא יודעת איך סוס מגיב ומתנהג וזה חלק מהעניין. הוא הרגיש סכנה, מדובר באירוע שהיתה בו התקהלות אסורה שלא כדין לאחר דקות ארוכות שקצין משטרה הורה לפזר", הוסיף. 

כאמור, הפרש זומן לחקירה לאחר שתועד כשהוא חובט במפגינה באלה. המפכ"ל קובי שבתאי הורה למפקד מחוז תל אביב עמי אשד לתחקר את האירוע. בעקבות המקרה המפכ"ל הנחה להקצות מיידית מצלמות קסדה למערך הפרשים כדי לתעד אירועים דומים בזמן אמת.

המפגינה שהוכתה, יעל ראובני, סיפרה אמש כי "לא פגעתי בסוס, אני עובדת כמדריכה טיפולית ברכיבה, זה הדבר האחרון שאעשה. במהלך הפינוי של כל המפגינים לכיוון קפלן, כנראה שלא הלכתי מספיק מהר. אחרי שהסוס דרך עליי, השוטר שמולי מנסה להגיד להמשיך ללכת, שוטר נוסף חסם אותנו ומתחיל להרביץ לנו. אמר לנו להמשיך להתקדם כשאמרנו להם שהוא חוסם לנו והוא התחיל להרביץ".

לדבריה, "אין מקום להשתלחות כזו, הייתי שעיר לעזאזל. בגלל שהלכתי לאט חטפתי כל כך הרבה מכות. פחדתי מלפני, עכשיו יש לי סיבה. אני מקווה להמשיך להפגין".