כ-16 שנים לאחר רצח תאיר ראדה ז"ל, בית משפט המחוזי בנצרת זיכה בשבוע שעבר את רומן זדורוב מרצח הנערה. אולה קרבצ'נקו (א"ק) שוחח הבוקר (שלישי) עם ניסים משעל וסיון כהן ב-103FM והתייחסה לדרמה: "ראיתי כמו כולם את השידור של המשפט. אני כמובן אין לי קשר לזדורוב, העניין המשפטי הזה שלו פחות קשור אליי מבחינה של ההחלטה, מה שבאמת היה חשוב לי לשמוע זה מה השופטים יגידו על העדות שלי. אני ידעתי שכל פסיק לא במקום יעוטו על זה חבורה שלמה של אנשים שכבר רודפת אותי שנים, במיוחד עו"ד ירום הלוי".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"פעלנו להגיע לחקר האמת": בפרקליטות מתגוננים לאחר זיכוי זדורוב
"צירוף מקרים נדיר ורשלנות משטרתית": הטיעונים שהביאו לזיכוי זדורוב

בהמשך תקפה קרבצ'נקו את פרקליטו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, וטענה כי "הוא מצביע, הוא צועק את זה, הוא אומר שהוא יודע בלי להביא שום הוכחה שום דבר. נהיה גם סנגור, פרקליט, חוקר וגם פסיכיאטר, וגם התליין והשופט. הוא מסית קהל, הוא ממש משכנע אותם. ואני אחר כך פוגשת את הקהל הזה ברחוב. אחרי יציאת 'צל של אמת', שאנשים באו והעזו להתקרב ולזרוק לכיווני קללות ואמירות, הבן אדם הזה אין לו אלוהים, הוא שם את עצמו כאלוהים. הוא אמר באחד הדיונים שהוא הקול של אלוהים, אני לא יודעת כמה הוא הגיוני".

"מההתחלה יצא 'צל של אמת', זה שכנע אנשים בכל המדינה. בגלל הציורים שלי, שאני מתמודדת נפש, שעברתי חקירות, אשפוזים, שאני כותבת, יוצרת. אנשים פחדו. ואז הבן אדם הזה לקח את הדבר הזה והשתמש בו לאורך כל המשפט, בשביל לקדם את המשפט אני מניח, לקדם את הלקוח שלו. אני לא הייתי בעדות של אדיר חבני, אני לא יכולה לדעת מה שיש שם כי זו עדות סגורה ואני מקווה שתישאר כך. אנשים יש להם כל מיני תאוריות, הם מפתחים תאוריות. זה ברור שיש מיליון תיאוריות סביב הפרשה הזו", סיפרה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

זדורוב מגיב לראשונה לזיכוי. צילום: אברהם בלוך

כמו כן, התייחסה גם לדבריה של אמה של תאיר ז"ל, אילנה, שאמרה בסיום הדיון 'עכשיו נלך למצוא את הרוצחים האמיתיים': "אני יכולה להיות גלויה ולהגיד שאין לי מושג מה יש בדעתה של אילנה, וגם דעתה משתנה. היא כל פעם אומרת משהו אחר, אני חושבת שיש השפעות זרות של כל מיני אנשים מהקבוצות שנלחמו לאורך שנים למען זדורוב, שהפיצו שקרים גם עליי, על חברות של תאיר".

"ניקו אותי מחשד. כל דבר שגם עולה בקבוצות, שאפילו ירום הלוי מצביע, הכול כבר נחקר. הייתי בתחנת משטרה, נתתי את הגרסה שלי והשם שלי באמת נוקה. זו כבר לא שאלה. אבל בין החקירות הפרטיות של הרשות והמדינה, שכמובן שהם לא חושפים לציבור, לבין כל מיני תיאוריות ושאלות שעולות בציבור האנשים האלה יש הבדל גדול. אדיר חבני התחיל את זה נכון, ב-2012 אני עזבתי אותו, הייתה פרידה מאוד קשה, מלווה באיומים, מעקבים, חדירה לפרטיות. הוא חייב לעמוד לדין. זה נושא אחר שהוא באמת חייב לעמוד עליו לדין, אי אפשר להמשיך את המחדל בכל מה שקשור", הוסיפה. 

לדבריה, "ב-2012 אחרי הפרידה האלימה שהייתה יצאתי מהקשר הזה, הוא הלך למשטרה והרס את החיים שלי כמו שהוא רצה. יש גברים שהורגים את הנשים שלהם, הוא לא הרג אותי הוא שם אותי בגלגל המסויט הזה. התלוננתי נגדו ב-2012. כל הזמן הזה לא קיבלתי תשובה, רק אחרי יציאת 'צל' רק אז ענו לי שהתיק נסגר. התלונה שהגשתי ב-2017 הלכה לאיבוד, על אלימות, אונס, התעללות. זה הלך לאיבוד ועכשיו אני ביקשתי ערער.  הבאתי את הדבר הזה בפני הפרקליטות, יש לי עורכי דין שמלווים אותי. זה מה שהפרקליטות אמרה".

"תבעתי את יוצרי 'צל של אמת', אדיר חבני וירום הלוי כולם בתביעה אחת על סך 3 מיליון ש"ח. התהליך התחיל, הדיון הראשון יתחיל חודש הבא. פתחתי גיוס המונים, אני אישה ללא גב כלכלי ומסתמכת על עזרה. פתחתי אותו בשם 'מסע לארץ הצדק', מי שרוצה אני מוכרת שם עבודות ונותנת תמורה למי שרוצה לעזור לי לעצור את הדבר הזה", סיפרה.

עוד הוסיפה וטענה כי "אני קורבן לדיבה איומה שעדיין ממשיכה, אני לא חשובת שהייתה אי פעם יותר חמורה מישראל יותר ממה שעשו לי. זאת תהיה תביעה מאוד משמעותית, לא רק עבורי - ייקבעו גבולות עד איפה עיתונאים ויוצרי טלוויזיה יכולים ללכת, עד איפה סנגורים יוכלו ללכת. תמר הרשיעה את זדורוב בקול מוחץ מאוד כתבה שזו הייתה עלילה בזויה של אדם בזוי. השופטים האחרים שמעו את העדות שלי, אמרו שבאיזה חלק הם פחות האמינו לי, זה בסדר. אני אמרתי את שלי, אני עומדת מאחורי מה שאמרתי - לא שיקרתי".

"זה בסדר כי זו זכותם, הם כשופטים יכולים לפסוק מה שהם רוצים, מבחינה של אני ידעתי שכל פסיק עקום ישסה כלפיי ציבור עצום, כמו ירום הלוי שאני חווה עכשיו על בשרי את התוצאות של הדבר הזה, שהוא עט כמו אל פיסת בשר על כל קטע קטן. אני ידעתי שאפילו אם היו כותבים משהו אחר הוא היה נכנס בכל הכוח. אני באתי להעיד במשפט הזה כשהוא תחת תביעת ענק, אחד האינטרסים שלו זה גם להתגונן. אני ידעתי, שאיכשהו הוא ימצא משהו. הוא תוקף אותי, זה חלק מהתגוננות", טענה.

כשנשאלה האם היא מאמינה כי רומן זדורוב הוא הרוצח של תאיר ז"ל, השיבה: "יד לי דעה משלי שהיא עם דעת הרוב, של כל השופטים, אבל אני לא יודעת אם בא לי להגיד אותה. כל החיצים מצביעים עליו, אבל אני מפחדת להגיד זאת - גם ככה רודפים אחריי, עכשיו הם יכעסו עליי עוד יותר. כל אבן נהפכה, כל דבר כבר נבדק. מהבחינה פה אני בסדר, אני לא חוששת מזה. אני חוששת מהתגובות ברחוב, מה שעשו לי זה משפט עם, זה משפט כיכר, והוא עדיין ממשיך". 

עו"ד הלוי טען: "אם הם לא היו בטוחים שהיא רצחה, כלום לא היה כתוב עליה"

בהמשך, התייחס עו"ד הלוי לטענות וטען ב-103FM כי "יש עשרות ראיות שצולבות אותה, אני מזכיר לכם שיש תלוי ועומד בינתיים לצערי צו איסור פרסום על עדותה במשפט. הגשתי ראייה חדשה, מלא מסרונים בין אדיר לא"ק. אדיר סוחט אותה, זה ברור, הם נפרדו, הוא רוצה לשכב איתה והיא לא רוצה, וזו זכותה. ואז הוא מאיים עליה שיגלה את הסוד שלה, והיא מתחננת על נפשה. אלה קביעות עובדתיות, 'תעשה לי חסד, אל תפגע לי בחופש'".

"הוא סוחט אותה, רוצה מין, היא מתפללת על נפשה. היא גם אומרת לו 'מוות עדיף מלהיות זונה', זה ציטוט. אבל מה קרה? אחרי שאמרה את מה שאמרה היא כן שכבה איתו, בחקירה היא הסתירה שהוא סחט אותה, בטח ובטח הסתירה שסחט אותה שהוא יגיד שהוא רצחה את תאיר. בחקירה הנגדית היא ניסתה למצוא כל מיני סיבות לסוד, אבל היא נתקלה בקיר. השופטים אמרו לה 'זה לא יכול להיות', בסוף היא אמרה 'אין לי הסבר'. פה בית המשפט אומר 'היא שיקרה', והשופט קולה עוד מבקר קשות את דעת המיעוט, זו קביעה עובדתית - הוא סחט אותה על הרצח. אם היא אמרה 'מוות עדיף מלהיות זונה', ובסוף הייתה זונה לשיטתה, לא לשיטתי כמובן, שכבה איתו - מה היה עוצמתי שהקביעה העובדתית היא שהוא סחט אותה על הרצח?", הוסיף.

עורך דין ירום הלוי (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
עורך דין ירום הלוי (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

לדבריו, "יש לה פרטים מוכמנים, השופטים אומרים 'איך אדיר יכול לדעת לדוגמה שהיא באה לצאת מהבית עם סכין וכפפות', ושנתיים לאחר מכן היא מאשרת את זה. אני גזרתי על עצמי לא להתלהם אחרי הכרעת הדין, דעתי לא טובה, לא על המשטרה, סגרו לו את התיק מחוסר אשמה, אני בא לבית משפט אחרי שהאישה הזו סגרו לה מחוסר אשמה, ואני מצליח לגרום לבית המשפט להגיד שהיא משקרת בנקודה מרכזית, שיש ראיות נגדה. אם הם לא היו בטוחים שהיא רצחה, כלום לא היה כתוב על א"ק. הם היו עדינים עוד. הם לא היו מזכירים את א"ק. להזכיר את א"ק ככה אחרי שסגרו לה, אתם מבינים כמה עוצמה? יש לנו ציבור מאזינים חכם, אני רחוק מלהיות טיפש, השופטים השתכנעו שהיא רצחה, הם לא יכולים לכתוב. אחרת מילה הם לא היו כותבים על א"ק. הם אומרים לפתוח בחקירה. השופט אמר שצריך לפתוח חקירה לגביה".

"פסק הדין הזה הוא פלדה יצוקה, סגור, עם קביעות עובדתיות מנומקות. לא היה מחלץ אלמוני, סוף סוף הספין הזה זוכה לקטילה, הם אומרים שהעקבות הזרות הוטבעו לאחר הרצח. רומן חף מפשע חד משמעית. הם זיכו אותו מסיבה זו וממיליון אחרות, זיכוי מוחלט, יהיה מאוד קשה ובלתי אפשרי להתגבר על כך בערעור. השופטים עונים, משיבים לכבוד שופטת המיעוט, ובמילותיי אני אומר, הם אומרים הנימוקים שלה בחלקם לא הגיוניים, סותרים את הראיות, ומבקרים אותה קשות. תגידו לי, אני אומר דבר נוסף, המשפט החוזר הוא של הנאשם לא של הפרקליטות, אני סבור, לו דעתי הייתה נשמעת, זה מאוד אכזרי לקחת אזרח ולפחות פעמיים להפוך אותו לנאשם, שמומחי התביעה מסכימים ביניהם, ובכל זאת גררו אותו. הפכו אותו פעם שלישית עם המשפט החוזר לנאשם ועכשיו יגררו אותו פעם רביעית? שבמשפט החוזר שלו הוא זוכה? בערעור שהוא למעשה אני קורא לו כמעט חסר סיכוי? זה מאוד לא ראוי. תפסיקו לגונן על הפרקליטות", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm