עמותת "ישראל חופשית" עתרה היום (שלישי) לבית המשפט העליון נגד חוק החמץ. העתירה הוגשה בעקבות המקרה בבית החולים לניאדו בתניה, בו נמנעה כניסתה של אישה בהריון בסיכון עם חבילת ופלים לא כשרים לפסח למרכז הרפואי.

בעתירה שהוגשה, דורשת התנועה להתערב מיידית כדי למנוע חיפוש בתיקים או חיפוש גופני של הבאים בשערי בתי החולים, ולעצור אפשרות של מניעת כניסה של מטופלים ומבקרים לבתי חולים בעקבות העובדה שמצוי ברשותם חמץ.  בעתירה נכתב: "עניינה של העתירה הפרה גלויה, בוטה ומוצהרת של בית החולים לניאדו את הוראות החוק, כמו גם את הצו שניתן על ידי בית המשפט תוך עצימת עיניים של שר הבריאות ומשרדו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לטענתם, חוק החמץ "לא שינה את פסק הדין, למעט בסוגיה אחת ספציפית – הוא הסמיך את מנהלי בית החולים לקבוע מדיניות בדבר הכנסת חמץ לבית החולים; והוא הסמיך את מנהלי בית החולים לידע את הבאים בשערי בית החולים בדבר המדיניות. התיקון לחוק לא שינה מהדין שנהג קודם לו, ומפסיקת בית המשפט הנכבד. הוא לא התיר עריכת חיפושים בכלים של באי בית החולים, הוא לא התיר נטילת מטלטלין, והוא לא התיר מניעת כניסה לבית החולים. משכך – הצו המוחלט שנתן בית המשפט כאן עודו בתוקף".

מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", אורי קידר, מסר: "אסור לקבל מצב שבו בית החולים לניאדו ממשיך להתעלם מהחוק בצורה בוטה ולפגוע במטופלות והמטופלים שלו. בית החולים מקבל מאות מיליוני שקלים מכספי הציבור בשנה, הוא כפוף לחוק גם אם מנהליו חושבים אחרת, ואנחנו מתכוונים לוודא שגם בלניאדו וגם בכל בית חולים אחר לא ימנעו מאנשים שנמצאים ממילא במצב לא נוח שהביא אותם מלכתחילה לבית החולים לסבול מחיטוט אגרסיבי בתיקים והחרמת האוכל שלהם. לא תהיה בישראל משטרת דת, גם אם יש כמה מבולבלים שחושבים אחרת".

הצעת החוק קובעת כי מנהל בתי חולים יהיה רשאי לקבוע ההוראות בדבר הגבלה או איסור של הכנסת חמץ למבנה בית החולים, כולו או חלקו, הנדרשות לשם שמירת כשרות בחג הפסח. זאת לאחר ששקל חלופות אחרות ובהתחשב בזכויות המטופלים ובצורכיהם. עוד קובע החוק כי "ההוראות יפורסמו באופן קבוע באתר האינטרנט של בית החולים וכי בבית החולים יוצבו שלטים בנושא. מנהל בית החולים יהיה רשאי להסמיך עובד לשם יידוע על ההוראות. מוצע להבהיר כי הוראות  הסדר זה אינן גורעות מהוראות כל דין הנוגע לכשרות המזון".