פרסום ראשון: פרקליטות מחוז ירושלים דחתה ערר שהגיש יהודי שהותקף לפני כשנה בידי ערבי בשער יפו בירושלים וזאת למרות סרטון המתעד את התקיפה ואת מעצר התוקף שניות בודדות לאחר התקיפה.

זמן קצר לאחר מעצר התוקף, משטרת ירושלים שחררה אותו והחליטה לסגור את התיק. היהודי המתוקף הגיש ערר על ההחלטה באמצעות עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו אך כאמור הערר נדחה על ידי הפרקליטות. 

התקיפה אירעה בחודש מאי 2022 ובמהלכה צעד היהודי בדרכו לתפילת ערב שבת בכותל המערבי. כאשר הגיע היהודי לרחבת שער יפו, הגיע לפתע ערבי, חסם את דרכו, צעק לעברו 'לך מפה' וקילל אותו בגסות.

הצעיר היהודי הוציא את מכשיר הטלפון שלו לתעד את מעשי התוקף, או אז הנחית התוקף מהלומה חזקה על זרועו של היהודי, עד שמכשיר הטלפון עף מידו אל הקרקע.

שוטרים סמויים שהיו עדים למתרחש עצרו מייד את התוקף, והיהודי הגיש תלונה בתחנת המשטרה הסמוכה. אולם  כאמור התוקף שוחרר, והמשטרה סגרה את תיק החקירה.

בערר שהגיש עו"ד שטיינר צוין כי מחומרי החקירה עולה כי התוקף הכחיש בתחילה את שאירע, וטען כי ילד שעבר במקום גרם להפלת מכשיר הסלולרי. בהמשך שינה גרסתו והודה כי קרא לעבר היהודי 'תעוף מפה' וכי הבחין שמדובר ביהודי בשל לבושו.

עוד ציין שטיינר כי סרטון האירוע תואם את גרסת היהודי שהותקף, את עדות הראייה ואת דו"חות הפעולה של השוטרים, בניגוד לגרסתו של התוקף – שמתפתחת, לא קוהרנטית, מעוררת קשיים ומלאה בניסיונות להרחיק עצמו מן העבירה.

עו"ד שטיינר הגיב להחלטת הפרקליטות לדחות את הערר על החלטת המשטרה לסגור את התיק, ואמר כי "לצד אירועי טרור גדולים, אנו עדים גם לעליה במספר התקיפות שחומרתן פחותה יחסית. לצערנו, נגד אלו הפרקליטות עדיין אינה מוכנה להילחם".

"בכל שבוע אנחנו נתקלים בעוד יהודי ש'רק' דחפו במכת כתף, 'רק' היכו בראשו כך שמגבעתו נפלה לקרקע, 'רק' הצליפו בו בחוט או 'רק' דחפו עד שמעד. על הפרקליטות להביט על שרשרת המקרים ולהבין שיהודים לא מרגישים לנוע בבטחה באזורים מרכזיים בעיר הבירה. יש להתחיל לאכוף מייד גם במקרים 'מינוריים' (כהגדרת הפרקליטות), למען יראו וייראו. אין להשלים לרגע עם רדיפה אלימה של יהודים ברחובות מדינת ישראל".