לטיף אבו לטיף הוא ראש ארגון הפשיעה מהצפון שנעצר היום (ראשון) במסגרת חקירה של חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, וזאת בחשד לסחיטה באיומים של קבלנים. על פי החשד, אבו לטיף, יחד עם שני עצורים נוספים בפרשה, סחטו את הקבלנים על מנת שאלו יוותרו על זכייתם במכרז מטעם אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון, לביצוע עבודות עפר בבית ספר לשוחרים בכרמיאל בהיקף של כ-25 מילון ש"ח.

במשטרה משוכנעים כי הם הצליחו לקשור את אבו לטיף לעבירות הסחיטה באיומים של הקבלנים, שזכו בצורה לגיטימית וחוקית במכרז זה ואף במכרזים נוספים, בהם כאלה בעלי חשיבות אסטרטגית-ביטחונית בשל הקשר שלהם לבניית המכשול בגבול בלבנון.  

על פי החשד, בעקבות מעורבותו בעבירות המדוברות, שכללה פגישות פרונטליות עם הקבלנים ואף העברת מסרים לעברם באמצעות שני החשודים הנוספים בפרשה, פרויקטים רבים שהיו אמורים לצאת לדרך לא קודמו עד היום.  

במשטרה סבורים גם כי קיים קשר בין פרשת הטיית המכרזים של משרד הביטחון ע"י משפחת אבו לטיף לבין פרשה זו, שנחקרה גם היא על ידי היאל"כ, אם כי באופן נפרד. במסגרת פרשת השחיתות במשרד הביטחון, שנחשפה בחודש שעבר, נעצרו ועוכבו עשרות חשודים בחשד להטיית מכזרים במשרד הביטחון וכן בחשד לעבירות שוחד עם גורמים באגף ההנדסה והבינוי של משרד הביטחון, בתמורה לקבלת מידע פנימי והטיית מכרזים בתחום הבינוי. 

רכבי היוקרה שנתפסו בפרשת השחיתות במשרד הביטחון (צילום: דוברות המשטרה)
רכבי היוקרה שנתפסו בפרשת השחיתות במשרד הביטחון (צילום: דוברות המשטרה)

החליף את אחיו בראשות הארגון

אבו לטיף הוא ראש ארגון הפשיעה הנחשב לחזק ביותר במגזר הערבי ולאחד מחמשת הארגונים החזקים ביותר בישראל. העבריין בן ה-52, שהספיק כבר לרצות למעלה מ-8 שנות מאסר, החל להוביל את הארגון לאחר שאחיו לואי, הדמות החזקה ביותר במשפחה בעבר, ריצה עונש מאסר של שנתיים ופינה את מקומו.

לשניים יש שלושה אחים נוספים שנחשבים לבכירים בארגון, ביניהם עלאא אבו לטיף בן ה-50, שריצה עונש מאסר על עבירות הברחת סמים מלבנון, ואינו קשור לפרשה המדוברת. אחים נוספים הם סלימאן בן ה-44, בעל עסק למכירת ממתקים שריצה שבע שנות מאסר על הריגה בעבר, ונידאל בן ה-42 שישב מספר חודשים בכלא וכעת עומד נגדו כתב אישום בגין ניסיון רצח.

מעצרו של נידאל אבו לטיף  (צילום: דוברות המשטרה)
מעצרו של נידאל אבו לטיף (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, לפני כחודשיים פשטו מאות שוטרים על יעדים של ארגון הפשע אבו לטיף, וזאת במסגרת חקירת "המיליארד השחור". במהלך החקירה עלה חשד כי 21 מחברי הארגון, בהם אחיו של אבו לטיף, היו מעורבים במקרי סחיטה ועושק של בעלי עסקים בצפון ובהעלמות מס במיליארדי שקלים. גם כעת, כאמור, מדובר בחשד לעבירות סחיטה חמורות, כאשר הפעם לטיף אבו לטיף הוא זה שעמד, על פי החשד, מאחוריהן.