מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, הנחה את ראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ), ניצב יגאל בן-שלום, לבחון שיחת עדכון ותיאום מול מפקדי היחידות המרכזיות (ימ"ר), החוקרות פשיעה חמורה, על מצב תיקי החקירות והרצח, בדגש על המגזר הערבי.

בתוך כך, בהמשך השבוע יקיים המפכ״ל הערכת מצב מיוחדת בנושא אירועי הרצח, בדגש במגזר הערבי. יש לציין כי מאז תחילת 2023 סיכלה משטרת ישראל למעלה מ-20 מעשי רצח מתוכננים כתוצאה של עבודת מודיעין מקצועית .

מוקדם יותר היום, מוחמד סאלמה אבו הוואש בן ה-11, נורה הבוקר למוות במהלך קטטה שאירעה בשכונה 5 ברהט, באירוע שהחל ככל הנראה על רקע סכסוף בין שכנים. תושב השכונה ששוחח עם "מעריב", אמר בכאב: "יש כאן הפקרות במשך עשרות שנים והיום זה המצב. מעשי שוד, רצח, אלימות בכבישים - חייבים לעשות כאן סדר".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מוחמד סלאמה אבו הואש בן 14 (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
מוחמד סלאמה אבו הואש בן 14 (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

הוא סיפר על התרחשות הקטטה: "זה לא היה כדור אחד, היה ירי מסיבי מאוד מחצות עד לשעות הבוקר. למזלי אני גר מעט רחוק מאזור הירי, אבל לא היה ניתן להירדם כל הלילה. זה מתחיל בחינוך, אבל למדינה יש חלק בזה".

עטא אבו מדיגם, ראש עיריית רהט, מסר: "איבדנו נער. המסר שלי לציבור, כל האנשים שיכולים לעזור חייבים להתכנס, יחד עם העירייה והמשטרה להרגיע את הרוחות. יש חשש מהתלקחות ושריפת בתים נוספים. ביקשתי מהמשטרה להשאיר כאן כמה שיותר כוחות. למשפחות האלה כמעט ואין כתובת".