הכתבה נכתבה בשיתוף משרד עו״ד טולדנו ושות׳

כאן נכנס לתמונה עו"ד דיני נזיקין שתפקידו לדאוג לכם להשגת הפיצויים המקסימליים המגיעים לכם על פי חוק. איך עו"ד נזיקין יכול לסייע בפציעות ותאונות ואיך בוחרים את איש המקצוע האולטימטיבי? התשובות כאן בכתבה.

מגדירים מושג: נזקי גוף
לפני שאנחנו עוברים הלאה לשלבים המעשיים, רצוי להבין האם התאונה בגינה אתם מעוניינים להגיש תביעה אכן גרמה לנזקי גוף. חוקית, נזקי גוף כוללים נזקים פיזיים ונפשיים, פגיעות ומוות כתוצאה של רשלנות או כתוצאה מתאונה. סוגי התאונות השונות העלולות להתרחש הן:

  • תאונות ביתיות
  • תאונות דרכים
  • תאונות עבודה
  • תאונות בבית הספר
  • תאונות במרחב הציבורי

בנוסף,  "רשלנות רפואית" היא נזק גוף או נזק נפשי שאירע כחלק מאבחון לקוי או שגוי או במהלך טיפול רפואי, או אי גילוי מלוא הסיכונים הכרוכים בהליך רפואי כאשר סיכון שכזה התממש. 

מתפקידו של עורך הדיi להגיש את תביעת הניזוק מתוך מטרה ברורה לקבל פיצוי הולם על הנזק שנגרם לפצוע.

עו"ד דיני נזיקין - הגשת תביעות נזיקין שונות
קיימים תחומי משפט רבים הקשורים בתביעות נזיקין כאשר קיימים הבדלים בסוגי הנזקים: נזקים שגרמו לפגיעה גופנית זמנית לעומת נזקים שגרמו לנפגע נכות לצמיתות (הכוללת תפקוד יום יומי לוקה בחסר, אובדן כושר עבודה ופגיעה ברמה הכלכלית).

להלן פירוט התחומים המאפשרים הגשת תביעה בכל מקרה של גרימת נזקי גוף לתובע:

תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית הינה מצב בו גורם רפואי לא נקט באמצעי הזהירות הסבירים מבחינת איכות האבחון/הטיפול. אדם שנפגע כתוצאה מטיפול רפואי או אבחון לקוי יכול להיעזר בעו"ד נזיקין על מנת לפנות להגשת תביעה משפטית בגין נזקים שונים שנגרמו לו, לרבות סבל וכאב, אובדן ימי עבודה, אובדן כושר עבודה ועוד. מתפקידו של עו"ד לענייני נזיקין הינו להציג ראיות לקשר בין נזקי הגוף לבין הרשלנות של הצוות הרפואי.

תביעת נזיקין בגין תאונת דרכים
לפי חוק, נפגעי תאונות דרכים זכאים לפיצוי כספי בגין פגיעה ונזקי גוף שאירעו כהשלכה של התאונה. מסיבה זו חייב כל נהג בקניית ביטוח חובה לרכב, ביטוח חובה הוא ביטוח המכסה נזקי גוף הנגרמים לנהג הרכב, לנוסעים או לנפגעי תאונה אותה גרם נהג הרכב. עורך דין תאונות דרכים יפעל להגשת תביעה כחלק מכיסוי ביטוח החובה בגין: אובן ימי עבודה, אובן או פגיעה בכושר העבודה, סבל, כאב ועוד.

תביעת נזיקין בגין חבויות גוף
תביעות בגין חבויות גוף כוללות נזקי גוף או נזקי רכוש שנגרמו לצד ג' כתוצאה מרשלנות או מחדל של מבוטח בביטוח חבות. במקרה בו לקוח בחנות נפגע כתוצאה רשלנות בעל העסק לדוגמא, במידה ובעל העסק מבוטח בפוליסת ביטוח חבות הוא זכאי לתבוע את חברת הביטוח לקבלת פיצוי.

תביעת נזיקין בגין תאונת עבודה
כל תאונה בה נפגע עובד במהלך עבודתו, בדרך לעבודה ובחזור ממנה - נחשבת לתאונת עבודה. תאונה מסוג זה מזכה את הנפגע בהחזר כספי מטעם הביטוח הלאומי למימון טיפולים רפואיים ואף לעיתים, למימון טיפולים פרטיים שונים.

כאן ייכנס עו"ד נזיקין לעובי הקורה ויעשה כל שביכולתו להוכיח שהתאונה אכן קרתה בשעות העבודה או בדרך ממנה/אליה. קבלת דמי פגיעה וכן החזר כספי מטעם הביטוח הלאומי יתקבלו רק לאחר שהמעסיק ימלא טופס 211 של הביטוח הלאומי וכן טופס 250 תאונת עבודה. נציין כי זכויות נפגע תאונת עבודה זהות לעובדים שכירים ולעצמאיים.

תביעת נזיקין בגין תאונת תלמידים
כל תלמיד מגיל 6-18 הלומד במסגרת חינוכית השייכת למשרד החינוך מבוטח בביטוח תאונות תלמידים. שימו לב, ביטוח תאונות תלמידים חל על התלמיד גם בשבתות, חגים וימי חופשה נוספים. תאונות תלמידים לא נדרשות להוכחת רשלנות מטעם המוסד הלימודי לצורך הגשת תביעה. בכל מקרה בו מצד התובעים קיים חשש סביר שהפציעה אירעה עקב רשלנות, ניתן להגיש תביעת נזיקין נוספת. רמת הפיצוי תיקבע על פי השלכות התאונה. נציין כי הפיצוי מגיע לתובע גם במידה והילד היה האשם בפציעה.

איך עורך דין דיני נזיקין יוכל לסייע לך בפציעות ותאונות? (צילום: Pixabay)
איך עורך דין דיני נזיקין יוכל לסייע לך בפציעות ותאונות? (צילום: Pixabay)

איך מגישים תביעה בגין תאונה שאירעה בשטח ציבורי?
נפגעתם במהלך עלייה באוטובוס? החלקתם ברחוב? בכל מקרה של תאונות ופציעות בשטחים ציבוריים רשאי הנפגע לתבוע את החברה שבשטח שלה אירעה התאונה שלכם או את הרשות המקומית באמצעות הגשת תביעה לבית המשפט.

עורך דין נזיקין המתמחה בנזקי גוף יידרש להציג הוכחות וראיות כי התאונה נגרמה בגין רשלנות של החברה/הרשות המקומית ביחס לתפקידה.

עורך הדין יאסוף תיעודים שונים כגון עדויות שלי שנכח בשעת התאונה במקום או תמונות/הסרטות מהשטח על מנת לקשור בין התאונה שאירעה לנזקי הגוף של התובע.

חוות דעת של מומחה
רוב התביעות בתחום נזקי הגוף, מחייבות את התובע להגיש כחלק מהתביעה, חוות דעת רפואית של איש מקצוע מומחה בתחום. חוות הדעת תעריך את שיעור אחוזי הנכות של הנפגע וכן את גודל הנזק. חוות הדעת הרפואית תכלול התייחסות לנסיבות הפגיעה, הערכת נזקי הגוף שנגרמו לנפגע, דו"ח אבחוני וכן ציון שיעור אחוזי הנכות שאירעו כתוצאה מהפגיעה. במידה ובית המשפט יקבל את חוות דעתו של המומחה הרפואי, גובה הפיצוי יתבסס על שיעור אחוזי הנכות שנקבעו.

גובה הפיצוי בגין נזקי גוף
מכיוון שהחוק אינו מציג נוסחה מדויקת לצורך קביעת גובה הפיצוי בהתאם למהות הפגיעה, גובה הפיצוי יחושב לפי הנזקים שנגרמו לתובע עד לקבלת פסק הדין וכן בהתאם לכל נזק עתידי המהווה השלכה של הפגיעה בצורה ישירה או עקיפה. חשוב מאוד לשמור ולתעד הוצאות וחשבוניות הקשורים בטיפול הרפואי הכרוך בפגיעה על מנת שיגולמו בתחשיב הנזק העדכני. נזקים עתידיים יוכרו לפי חוות דעת מקצועית של מומחה רפואי ובהגשת הנתונים על ידי עורך דין נזיקין.

נכות רפואית הנקבעת במסגרת התביעה תילקח בחשבון בהתייחס לחישובי הפסד עתידיים שכן נכות בכל רמה עשויה לפגוע בכושר העבודה וההשתכרות. שיעור אחוזי הנכות ייקבע על פי בדיקת רופא מטעמם של התובע והנתבע. בית המשפט הוא זה שיכריע בסוגיית גובה הפיצוי שישולם לנפגע בגין התאונה/הפציעה.

חשיבות התיעוד
תיעודים מסוגים שונים (תמונות, סרטונים, עדויות ועוד) עשויים להיות משמעותיים מאוד בהגשת התביעה. לכן חשוב לתעד מרגע התאונה ועד לפסק הדין ראיות לקשר בין נזקי הגוף לפגיעה וכן הוכחות תשלום על טיפולים רפואיים מסוגים שונים. אלו יאפשרו השגת פיצוי גבוה יותר בכל הקשור בפיצוי כספי בגין תאונות או פציעות.

משרד עורכי דין טולדנו ושות' לתביעות נזיקין 
משרד עו"ד טולדנו ושות' מתמחים בתביעות נזיקין ומציעים ליווי משפטי מקיף בכל הנוגע לנזקי גוף והשגת פיצוי כספי. עורכי הדין במשרד שהתמחו במשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ, לומדים כל תיק לעומקו ועובדים בשיתוף פעולה מלא עם כל לקוח על מנת לממש את רצונותיו באופן המדויק ביותר. המשרד מתאפיין באווירה חמימה וביתית ובחשיבה מחוץ לקופסה על מנת למצוא פתרונות יצירתיים שיעניקו מענה לכל בעיה שמתעוררת. עברתם תאונת דרכים? נפגעתם במהלך העבודה? קבעו עוד היום פגישת ייעוץ במשרדי עו"ד טולדנו ושות' לקבלת ליווי משפטי אישי ומקיף.

הכתבה נכתבה בשיתוף משרד עו״ד טולדנו ושות׳