פחות מחודש לאחר זיכויו של רומן זדורוב מרצח תאיר ראדה ז"ל החל היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב הדיון בתביעת הדיבה שהגישה אולה קרבצ'נקו (א"ק) נגד עורך דינו של זדורוב ירום הלוי, יוצרי הסדרה "צל של אמת" יותם גנדלמן וארי פינס ואדיר חבני (א"ח) בן זוגה לשעבר. התביעה עוסקת בהתבטאויות של עורך הדין ושל יוצרי הסדרה באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות ולא בסדרה עצמה, ובנוסף תובעת קרבצ'נקו את היוצרים גם בגין הפרת זכות יוצרים וזכות מוסרית בעקבות פרסום ציורים שציירה, מבלי שנתנה על כך את הסכמתה.

דרמת ענק בבית המשפט: רומן זדורוב זוכה מרצח תאיר ראדה
יוצר "צל של אמת": "בתוך הפרקליטות הייתה יהירות גדולה, האמנו שהצדק ייצא לאור"

קרבצ'נקו הגיעה לבית המשפט ובטרם נכנסה לאולם אמרה ל"וואלה!": "היום זה היום שלי, היום זה מתחיל. מעריכה את זה שאספתי את הכוחות והאנשים, היום אני כבר לא מישהי שיצאה ממפעל כמו שפגשו אותי, עם שמלה קרועה ומפוחדת, היום אני חזקה".

גם אילנה ראדה, אמה של תאיר, הגיעה לדיון, לאחר שקראה אתמול לציבור להגיע ו"לדרוש חקירתם של מי שבית המשפט רואה בהם חשודים ברצח". בפוסט שהעלתה לפייסבוק כתבה: "תודה לבורא עולם. האמת נשמעה בהיכל הצדק. בזמן שחלף מאז ששופטי הרוב השמיעו קולם התעמקתי בניתוח המדויק והחד שהוציאו תחת ידם".

היא הוסיפה כי "היום ברור לכולם, כי פתיחת תיק רצח תאיר ז"ל לחקירה מחודשת מחויבת המציאות. אין אפשרות אחרת. כל מילה שכתבו וכל פסיק בפסיקתם מרגשים אותי עד דמעות ומאירים את פרשת הרצח סוף כל סוף בהקשר הרלוונטי שלה".

רומן זדורוב בצל של אמת (צילום: מתוך צל של אמת)

"במשך שנים רבות חזרתי וטענתי, כי כיווני חקירה הוזנחו ולא נבדקו ועכשיו בית המשפט כותב זאת שחור על גבי לבן ולא חוסך ביקורת מגורמי אכיפת החוק גם בכל הקשור לחקירתם של א.ק וא.ח., ומול הדבר הכל כך בסיסי הזה הפרקליטות ועושי דברה נלחמים ומגייסים כל מי שמוכן להגן על מה שבית המשפט כתב, כי יש לפתוח בחקירה נגדו בצורה הרבה יותר יסודית מבעבר", כתבה ראדה.

אילנה ראדה (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
אילנה ראדה (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

לסיום הוסיפה: "מחר בשעה תשע יתקיים דיון ראשון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בתביעתה של אולה נגד עו"ד ירום הלוי ויוצרי הסדרה 'צל של אמת', ארי פינס ויותם גנדלמן, וכפי שהפרקליטות ושליחיה מיטיבים לעשות מתארגנת מחוץ לאולם הפגנת תמיכה. קוראת לכולם להגיע מחר לתמוך באמת ולדרוש חקירתם של מי שבית המשפט רואה בהם חשודים ברצח בתי האהובה. אני אהיה שם לשאת את דגל הצדק".