פרשה חמורה: 15 חשודים, תושבי המרכז, נעצרו לפנות בוקר (רביעי) במהלך פשיטה של חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש במשטרה, בסיוע של יחידות מרחביות ומעטפת של המטה הארצי, וזאת בתום חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים יחד עם רשות המיסים בחשד לניהול רשת העוסקת בייבוא וסחר בנשים לצרכי זנות. 

אב ובתו נעצרו בחשד להבאת נשים מאוקראינה למטרות זנות

שבע מהקורבנות, צעירות בשנות ה-20 וה-30 לחייהן מבלארוס ואוקראינה בעיקר, אותרו במהלך הבוקר והועברו לטיפול שירותי הרווחה והמדינה לאחר שנגבו מהן עדויות. מחומר החקירה עולה עד כה כי החשודים שהרכיבו את הרשת, בעלת היררכיה ברורה, גלגלו למעלה מ-10 מיליוני שקלים במהלך חמש השנים האחרונות, אולם ההערכה היא כי במסגרת החקירה הגלויה לא מן הנמנע כי הסכומים יגדלו משמעותית.

עוד עלה כי הנשים אולצו לעסוק בזנות לעיתים גם זמן קצר לאחר שנחתו בישראל, כאשר כל אחת מהן "זכתה" לשם במה עם תג מחיר, וכך הפיצו אותן בין קהל הלקוחות.

חשיפת פרשת הסחר בנשים. צילום: דוברות המשטרה

במסגרת החקירה הוברר כי הנשים נדרשו לצרוך סמים אותם סיפקו להם החשודים, וזאת כדי שיוכלו ל"עבוד" יותר שעות בזנות על מנת שרווחי חברי הרשת יגדלו, תוך התעלמות מיכולותיהן של הנשים.

חקירת המשטרה החלה במהלך החודשים האחרונים במרחב לכיש כחקירה סמויה, כאמור, בעקבות מידע שהגיע אל הימ"ר של המרחב והיא התנהלה בשיתוף רשות המיסים.

גורם בכיר המעורה בפרטי החקירה סיפר כי "במסגרת החקירה הסמויה נאספו ראיות מהן עלה מבנה הרשת בצורה היררכית בארבעה מדרגים, בראשם השותפים, מנהלי הרשת, עם גורמים מחו"ל שדאגו לייבא את הנשים לארץ, נהגים ששינעו את הבחורות ללקוחות, נותני שירות מעטפת ולוגיסטיקה, וכאמור הקורבנות עצמן - נשים כאמור יוצאות חבר העמים מאוקראינה ובלארוס". 

"החקירה העלתה כי בזכות קשרים בארץ ובחו"ל הצליחו חברי הרשת לאתר את הצעירות ולדאוג להבאתן לארץ, חלקן במסגרת VIP כאשר בהתחלה מלינים אותן בבתי מלון לאחר מכן שולחים אותן לקליינטים לצרכי זנות", הוסיף הגורם.

הוא ציין עוד כי "במסגרת החקירה נודע כי בהתבטאויות של אותם חשודים שמתנהלים ברשת, הם מתפארים בהבאת 'סחורה' חדשה ומתנהגים כאילו מדובר בקניינם האישי. אחד החשודים היה אחראי על שיווק הבנות למאגר הקליינטים שיש לאותה רשת, ולכל אחת מהבנות ניתן שם במה וגם תג מחיר שונה לכל אחת מהן. על פי חומר החקירה אותם חברי רשת גלגלו מיליונים למעלה מ-10 מיליונים בטווח של כחמש שנים אחרונות, ולא מן הנמנע שבמהלך החקירה הגלויה הסכומים יהיו גבוהים יותר". 

כאמור, היום, עם המעבר לשלב הגלוי, נעצרו 15 חשודים ואותרו שבע מהבנות, ונתפסו 360 אלף שקלים וחמישה כלי רכב, כשחלקם רכבי יוקרה.  במשטרה מייחסים לחשודים מספר רב של עבירות, סחר בבני אדם (זנות), גרימה לעזיבת מדינה לשם זנות, סרסרות, פרסום שירות זנות, פרסום הצעה לעיסוק בזנות ועבירות נלוות.