הצהרת תובע הוגשה הבוקר (רביעי) בבית משפט השלום בראשון לציון על ידי יחידת התביעות של להב 433 במשטרה כנגד לטיף אבו לטיף, ראש ארגון הפשע מהצפון, וכנגד קבלן ומהנדס החשודים בעבירות של סחיטה באיומים של קבלן תשתיות והטיית מכרזים מטעם אגף הנדסה ובינוי של משרד הביטחון. מדובר בעבודות בהיקף הנאמד ב- 25 מיליון שקלים בבית ספר לשוחרים בכרמיאל.

חוקרי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 פתחו בחקירה בגין חשד לסחיטה באיומים של קבלן לוותר על זכייתו במכרז מטעם אהו"ב במשרד הביטחון לביצוע עבודות עפר בבית הספר לשוחרים בכרמיאל בהיקף של כ-25 מילון שקלים. 

על פי החשד, החשודים, ראש ארגון פשיעה, מהנדס וקבלן סחטו באיומים את הקבלן שזכה במכרז, שיוותר על זכייתו במכרז ויעביר את ביצוע עבודות העפר לידיו של הקבלן החשוד, שהינו ״קבלן בית״ של ארגון הפשיעה עד כי הקבלן הזוכה הודיע כי הוא מוותר על זכייתו במכרז. 

בשל האיומים ועד לרגע זה, הגם בחלוף שנתיים מאז פרסום המכרז, טרם החלו העבודות במקום. 

כזכור, לפני כשבוע הפכה החקירה גלויה עם מעצרם של החשודים בראשותו של לטיף אבו לטיף על ידי שוטרי היאל"כ בסיוע לוחמי החטיבה הטקטית במג״ב, ימ״ר צפון ויחידות מיוחדות נוספות.

מעצרם של החשודים, ראש ארגון הפשיעה אבו לאטיף בן 52 מראמה, ו"קבלן הבית" של ארגון הפשיעה בן 34 מירכא, הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בראשון לציון. החשוד המהנדס בן ה-58 מנהריה שוחרר בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית. 

בדיון הארכת מעצרם של החשודים בבימ"ש השלום בראשל"צ שהתקיים היום, יחידת התביעות של להב 433 הגישה נגד החשודים הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגד השלושה כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.