עדכונים חיים

משפט נתניהו: נקבע התאריך בו יאיר לפיד יגיע למסור עדות

הדיון במשפטו של נתניהו הסתיים, עם עדותם של כמה ממנהלי החשבונות שעסקו בענייניו הכספיים של ארנון מילצ'ן והתבקשו לחזק לכאורה את הוצאת הכספים על טובין למען נתניהו

בנימין נתניהו בבית המשפט בנימין נתניהו בבית המשפט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

הדיון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתיים להיום (רביעי), עם עדותם של כמה ממנהלי החשבונות שעסקו בענייניו הכספיים של ארנון מילצ'ן והתבקשו לחזק לכאורה את הוצאת הכספים על טובין למען נתניהו.

בדיון במשפטי נתניהו אתמול העידו כמה מומחים כלכליים, כאשר העיקרי בהם היה משה אשר, מי שהיה ראש רשות המיסים בתקופת כתב האישום. הסוגייה המרכזית הייתה בדבר הארכת הפטור לתושבים חוזרים על תשלום מיסים. נטען כי בנימין נתניהו קידם את הפטור לטובת מקורבו ארנון מילצ'ן. משה אשר נשאל על דעתו המקצועית על הפטור מדיווח על הכנסות למשך 10 שנים ואף יתרה מכך.

לאחר התנגדות היועמ"שית לגישור פלילי: משפט נתניהו נמשך
היועצת המשפטית לממשלה מתנגדת לגישור פלילי במשפט נתניהו

"לעניין הפטור מדיווח אני חשבתי שהוא לא ראוי. זאת הייתה העמדה של הגורמים המקצועיים לא רק ברשות המיסים אלא גם במנהל הכנסות המדינה, הרשות לאיסור הלבנת הון ועוד. ישראל היא חלק מהמאבק העולמי בהלבנת הון. בחסות הפטור מדיווח נפגע העולם של שיתוף פעולה במאבק בהלבנת הון. גופים בינלאומיים העירו על זה לישראל ואנחנו סברנו שהפטור הזה לא ראוי",

מנגד, עו"ד עמית חדד שייצג את נתניהו הבהיר את עמדתו: "מציגים פה עמדה מאוד מסוימת של גורמי המקצוע, יש הרבה עמדות של גורמי המקצוע, בסוף מי שמחליט הם קובעי המדיניות".

תם הדיון במשפט נתניהו

תם הדיון להיום (רביעי) במשפט נתניהו.  

מתן וסרמן

התחילה עדותם של מנהלי החשבונות של מילצ'ן

התחילה עדותם של מנהלי החשבונות של מילצ'ן. השיח בעיקר טכני, על שם מי רשמו חשבוניות ולמה הן שומשו.

החלה עדותו של ראם גור. סיפור המסגרת הוא על כך שלא הביאו קבלות על הרכישות. 

מתן וסרמן

נקבע תאריך בו יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד יגיע להעיד במשפט

ב-12.6.23 יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד יגיע להעיד במשפט נתניהו, ועדותו אמורה להימשך שלושה ימים. 

מתן וסרמן

עו"ד עמית חדד: "התביעה בחוסר שיוויון מוחלט"

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של נתניהו, מתעכב על החקירה החסרה דקות ארוכות: "דרשנו חומרים ב3 למרץ ולא נתנו לנו. זה כלל במשפט הפלילי שאנחנו זכאים לכל החומרים. התביעה בחוסר שיוויון מוחלט. ביקשו לקבל הודאה ולא קיבלנו".

גילדין, הפרקליטות: "אנחנו ביקשנו, לא היה על סיגרים ומתנות אז זה לא היה רלוונטי".

מתן וסרמן

העוזר לשעבר של ארי הרו התחיל להעיד

העוזר לשעבר של ארי הרו, אליהו ג'סליט, מתחיל. הגישו את רוב העדות שלו בהסכמה התביעה, ההגנה חוקרת אותו, והוא מספר בין היתר על ההגעה אליו הביתה, כאשר הקליטו אותו ועל התחושות הקשות בהתמודדות מול המשטרה: "שאלתי אותם אם מותר להם להקליט כי לא ראיתי צו". מאוחר יותר הוא הגיע ללהב לחקירה: "הסיטואציה בבית הייתה לא נעימה ההרגשה הייתה לא טובה. בחקירה במשטרה שאלו אותי על סיגרים, שאלו אותי על הכל, על החברה שלי". 

חדד: "שאלו אותך על סיגרים?"

מתן וסרמן
עובדות חשובות


  • עובדות חשובות 1