עדכונים חיים

מילצ'ן: "נתניהו קרא לתקשורת שמאלנית בגלל ששתו את הדם של אשתו, כל יום זה העסיק אותו"

היום השני בעדות מילצ'ן: העד שוחח עם החוקרת על המתנות שניתנו לזוג נתניהו וטען: "פאקר ניסה להתחבב על הזוג, קנה תכשיט בעשרות אלפי שקלים". בנוסף, נחקר על סוגיית הוויזה שלו

בנימין ושרה נתניהו, ארנון מילצ'ן בנימין ושרה נתניהו, ארנון מילצ'ן (צילום: מרק ישראל סלם,AFP)

המיליארדר ארנון מילצ'ן עלה היום (שני) בשנית בברייטון שבאנגליה על דוכן העדים במסגרת משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשך עדותו בתיק 1000, הידוע גם בכינוי "תיק המתנות". עדות מילצ'ן משמעותית לחקירה, שכן לפי כתב האישום, מילצ'ן מימן את אספקת השמפניות והסיגרים לבני הזוג נתניהו, בתמורה לכך שנתניהו יפעל לקדם את הארכת הפטור ממס לתושב חוזר, הטבה שיש לה ערך כלכלי רב עבור מילצ'ן.

"הראשונים להיפגע": הבקשה המשותפת של פרקליטי נתניהו ושאול אלוביץ'
"אוי אוי אוי": עימות חריף באולם בין עו"ד חדד לבן ארי, מילצ'ן התפוצץ מצחוק  

כזכור, אתמול בפתח העדות סיפר המיליארדר מילצ'ן על הקשר הקרוב שלו עם ראש הממשלה, שאותו הגדיר "כמעט אח", וכן על בקשת נתניהו ממנו לפטר את יד ימינו הדס קליין, מחשש שהיא "יודעת יותר מדי". מחוץ למלון הפגינו עשרות מוחים נגד בני הזוג נתניהו.

מילצ'ן מעיד בבריטניה לאחר שבית המשפט אישר את בקשתו להעיד מרחוק מטעמים רפואיים ועדותו מועברת בשידור ישיר לאולם בית המשפט המחוזי בירושלים, כאשר רק קרובי משפחה של הנאשמים יכולים להיות בחדר בזמן שמילצ'ן מעיד, ובהם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שהגיעה לברייטון לצפות בעדות.

עדות מילצ'ן תימשך בכללותה עשרה ימים - בימים ראשון עד חמישי במשך שבועיים רצופים, בין 12:00 ל־18:00 לפי שעון ישראל. הפרקליטים והסנגורים נסעו לבריטניה לחקור את מילצ'ן, ובבית המשפט המחוזי בירושלים צופים בעדות באמצעות שיחת סקייפ.

הסתיים היום השני לעדות מילצ'ן.

מתן וסרמן

מילצ'ן: "היה ניסיון שישראל היום וידיעות אחרונות לא יפגעו זה בזה"

מילצ'ן: "היה עניין שניסו שישראל היום וידיעות אחרונות לא יפגעו זה בזה". בן ארי שואלת האם משהו נשמע מצידם על הסיקור בידיעות. מילצ'ן אמר שלא. 

בן ארי נשאלה איפה זה בכתב אישום, לא מצאה. מילצ'ן מתבדח שלא ישתמשו בסעיף 10 א' על שאלה נקודתית, שהמשמעות זה להגיש את החקירה במשטרה ולא על הדוכן את העדות. בהמשך מילצ'ן ביקש לסיים את יום העדות בגלל שהוא מאבד ריכוז. הדיון נסגר. 

מתן וסרמן

מילצ'ן: "נתניהו קרא לתקשורת שמאלנית בגלל ששתו את הדם של אשתו, כל יום זה העסיק אותו"

מילצ'ן סיפר שבאופן כללי שמע מנתניהו שהתקשורת חשובה. "תקשורת טובה היא עושה טוב למדינה". נשאל כמה זה העסיק את נתניהו: "ביבי אמר בגלל ששתו את הדם של אשתו. הוא קרא לתקשורת שמאלנית, כל יום זה העסיק אותו". 

מילצ'ן סיפר כי ביבי ושרה התלוננו בבלפור בפגישה ש"שותים את דמה". לדבריו "היא הציעה להחליף את העורך. זה היה פגישה עם מרים ושלדון אדלסון, ביבי, שרה ומילצ'ן. באותה פגישה זה הגיע למצב שמרים אדלסון ביקשה לעזוב".

מתן וסרמן

מילצ'ן על ערוץ 10: "הזוג נתניהו לא אהבו את הסיקור ולא אהבו את הערוץ"

בן ארי שאלה את מילצ'ן על נתניהו ומכירת ערוץ 10. מילצקן אמר כי הערוץ היה הפסדי ולא הביא רייטינג, הוא חיפש קונה לא מצא והתייעץ עם ביבי מה עושים. לאחר מכן בן ארי שאלה מה אמרו בני הזוג נתניהו למילצ'ן על ערוץ 10. חדד התנגד, התובעת הבהירה לשופטים כי מדובר בחלק מכתב האישום. השופטת: לחזור לשאלה. 

מילצ'ן השיב: "לא אהבו, לא עניין, ערוץ לא רלוונטי עם רייטינג נמוך, מהדורה חסרת רייטינג. הם לא אהבו את הסיקור ולא אהבו את הערוץ". מילצ'ן ממשיך ואומר: "לא הייתה משמעות, שיחות חולין שהערוץ לא טוב, לא מחשיב יחס לשיחות. לפני סגירה דיברנו עם לן בלווטניק שיקנה בנזיד עדשים. כשאתה מפסיד 50 מיליון דולר, 5 מיליון שקל זה נזיד עדשים".

מתן וסרמן

מילצ'ן: "ידעתי שאם אכניס את משפחת פאקר לישראל זה יעזור לנו בכלכלה"

התובעת בן ארי שואלת על ההיכרות עם ג'יימס פאקר וכיצד הכיר אותו לזוג נתניהו. בן ארי: "איך הכרתם?"
מילצ'ן: "הייתי במלבורן. את רוצה את כל הסיפור? בקיצור נמרץ קיבלתי מברק ממיסטר אוסטרליה רופרט מרדוק וקרי פאקר. אני לא ידעתי מי זה קרי. והוא כתב לי 'שמעתי שאתה לא מכיר אותי, נחבר לך הליקופטר אלי לחווה' היו שם דונמים רבים-75 אלף דונם. זו הייתה החווה הקטנה. אמרתי לו זה יותר מישראל. דיברנו צחקנו.

"בסוף ארוחת צהריים ארוכה עליתי להליקופטר ונסענו. הוא אמר לי 'אנחנו הולכים להיות שותפים' אמרתי אני לא מוכר, והוא הופיע אחרי שבוע אצלי במשרדים בוורנר ברודרס. ואומר קניתי את השותף שלך הגרמני. התאהבתי באוסטרליה לימים והייתי בא פעם פעמיים בשנה לאליפות אוסטרליה הפתוחה, שם מצאתי את אשתי (אשתו של מילצ'ן שחקנית טניס) ואז הכרתי את בנו ג'יימס פאקר". 

מתן וסרמן

מילצ'ן על חוק שקידם נתניהו: "פגע לי באינטרסים, אבל אמרתי שאני גאה בו"

מילצ'ן על חוק שקידם נתניהו: "פגע לי באינטרסים, אבל אמרתי שאני גאה בו".

מתן וסרמן
ארנון מילצ'ן צילום: פול ראובן קסטרו

"נעלבתי כשהייתי צריך לבקש ויזה כמו כולם"

כאשר העד חזר לחדר, ואיתו גם ראש הממשלה נתניהו, עברו הנוכחים להתדיין בנושא סוגיית הוויזה של המיליארדר. מילצ'ן טוען כי בניגוד לנטען בעבר, ג'ון קרי לא היה מעורב מעולם בסוגיית הוויזה שלו. "הייתה אכזבה שלא עזרו לי, לאחר כמה חודשים קיבלתי ויזה ל-10 שנים, אבל אני לא יודע מי פעל מאחורי הקלעים".

בתגובה, בן ארי התעקשה:" עם מי בכל זאת דיברת?". 
מילצ'ן: "עם כל העולם, ואחותו"
עו"ד בן ארי: "ועם נתניהו?", עו"ד חדד התנגד במהירות לשאלה.
מילצ'ן: "כדיברתי עם כולם כולל כולם, מי שיכול לעזור, הייתי במצוקה".

מתן וסרמן
ארנון מילצ'ן ובנימין נתניהו צילום: פלאש 90

בעקבות דיון על המתנות: ויכוח וצעקות החלו באולם, מילצ'ן יצא מהחדר

בהמשך עדותו מאנגליה, נשאל ארנון מילצ'ן על חברותו עם הזוג נתניהו. הוא ענה כי "עד החקירה לא עבר בראשי שיש בעיה עם החברות שלנו, שהתחילה החקירה הסבירו לי שזה היה מוגזם". לאחר מכן, התובעת שאלה את העד האם הוא זוכר מסר שהוא ביקש להעביר לנאשם באחת מחקירותיו, על כך השיב מילצ'ן כי אינו זוכר. לאחר מכן, באישור בית משפט, קטע הוקרא על ידי התובעת, ובו ביקש העד מהחוקר משולם בחקירה ביום ה-27 לפברואר 2017: "יש עוד מצב שתגידו לנתניהו שאני עדיין רואה בו חבר? אני רוצה שהוא יבין שהועמדתי בפני עובדות, שלא יכולתי לשקר, שלא בגדתי בו".

בעקבות הקטע, שאלה החוקרת עו"ד בן ארי למה מילצ'ן אמר שאינו זוכר את המסר שביקש להעביר. הוא השיב: "כי נתתי ולא רציתי לומר לא, אני לא יודע, אני לא מבין מה אני יכול לעזור כאן". עוד שאלה בן ארי על נתינת המתנות לזוג נתניהו. מילצ'ן השיב: "היינו חברים, שמחתי לתת. לא הייתה עוד סיבה". לאחר מכן החלו צעקות באולם.

מתן וסרמן
שרה נתניהו צילום: אוליבייה פיטוסי

התכשיט שעורר סערה בבית המשפט

העדות נפתחה עם ההוראה לנמצאים לא ליצור קשר על העד. כזכור, בין הנוכחים בחדר נמצאת רעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו. כאשר שאלה עו"ד בן ארי על תכשיט נוסף שניתן לשרה נתניהו, עו"ד חדד התנגד לשאלה. בהמשך החלו ויכוחים במקום בעקבות השאלה, ואחריהם המשיכו עורכי הדין לדון בכמה עלה התכשיט שניתן לרעיית ראש הממשלה.

"לא מצא חן בעיניה של שרה התכשיט", סיפר העד על התכשיט שנקנה ככל הנראה ב-H.Stern על ידי אלינור, בתו של מילצ'ן, בשנת 2011. "מה ידוע לך על תכשיט בקונגרס?", שאלה עו"ד בן ארי. מילצ'ן ענה כי "אני יודע שפאקר (המיליארדר ג'יימס פאקר) ניסה להתחבב על בני הזוג, הוא יותר רחב לב ממני", אמר מצילצ'ן וגיחך.

מתן וסרמן

החלה עדותו של ארנון מילצ'ן מברייטון

המפיק האמריקאי־ישראלי ארנון מילצ'ן חזר להעיד במשפט נתניהו ממלון "אולד שיפ" בברייטון שבבריטניה, עדות שנחשבת לחשובה ביותר בתיק 1000, תיק המתנות. את העד, חוקרת עורכת הדין ליאת בן ארי.

מתן וסרמן