עדכונים חיים

מילצ'ן אישר כי בקשת נתניהו לפיטורי הדס קליין לא נגעו לסיגרים ולשמפניות

המיליארדר עלה בפעם השמינית על דוכן העדים מברייטון שבאנגליה במסגרת משפט ראש הממשלה להמשך עדותו בתיק 1000, הידוע גם בכינוי "תיק המתנות". בפתח החקירה, נודע כי מילצ'ן לא ייחקר על תרומתו הביטחונית

מילצ'ן מילצ'ן (צילום: אורן בן חקון)

המיליארדר ארנון מילצ'ן עלה היום (שלישי) פעם נוספת על דוכן העדים מהמלון בברייטון שבאנגליה, כדי להמשיך את עדותו במסגרת משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעניין תיק 1000, הידוע גם בכינוי "תיק המתנות".

מילצ'ן הודה: "שתיתי עם שרה כדי לשמח אותה וכדי שיהיה לביבי שקט" 

עדות מילצ'ן משמעותית לחקירה, שכן לפי כתב האישום, מילצ'ן מימן את אספקת השמפניות והסיגרים לבני הזוג נתניהו, בתמורה לכך שנתניהו יפעל לקדם את הארכת הפטור ממס לתושב חוזר, הטבה שיש לה ערך כלכלי רב עבור מילצ'ן.

במהלך עדותו אתמול, הודה מילצ'ן: "שתיתי עם שרה כדי לשמח אותה וכדי שיהיה לביבי שקט". עוד סיפר על פגישותיו עם נתניהו, על ה"חיים המשופרים" ועל תחילת תקופת הסיגרים והשמפניות. 

הסתיים הדיון היומי בעניינו של מילצ'ן במשפט נתניהו

מתן וסרמן

החקירה הנגדית של מילצ'ן על ידי עו"ד עמית חדד בתיק 1,000 הסתיימה

מתן וסרמן

בעקבות "דברים אישיים": מילצ'ן אישר כי בקשת נתניהו לפיטורי הדס קליין לא נגעו לסיגרים ולשמפניות

מילצ'ן אישר כי בקשת נתניהו שיפטר את הדס קליין לא נגעה לסיגרים ולשמפניות, אלא "לדברים אישיים" שידעה. חדד הזכיר את דברי מילצ'ן בעדות הראשית, לפיהם נתניהו ביקש ממנו לפטר את הדס קליין.

"תאשר לי שכל השיח שהיה, אם היה, בעניין הפיטורים נגע לדברים אישיים אחרים שגב' קליין יודעת, ולא היה קשור לסיגרים או לשמפניות", ביקש ממילצ'ן - וזה אישר את הדברים.

מתן וסרמן

מילצ'ן אישר: שרה שוחחה איתי על שמפניות לאחר חקירתה בתיק המעונות

בהמשך, עו"ד עמית חדד שאל את מילצ'ן על הסיגרים והשמפניות: "לראש הממשלה הייתה העדפה מאוד ברורה בסיגרים, פעם אחת הבאת לו במתנה סיגר בקוטר לא נכון, אז הוא אמר לך שזה לא הקוטר הנכון", מילצ'ן אישר. "אתה לא תביא לבן אדם מתנה שהוא לא אוהב, בכוונה, סיגרים אני מתכוון". מילצ'ן ענה: "נכון, על שרה פעם ניסינו".

חדד: "במהלך החקירה הראשית נשאלת על שמפניות שהבאת לשרה, ואמרת שזה היה בסמוך ממש שהיא יצאה מחקירה בלהב".
מילצ'ן: "בדיעבד התברר לי שהיא נחקרה".
חדד: "לא נושא שראוי להתייחס, אבל אני אומר לך ששרה עברה תקופה מאוד קשה עם החקירות".
מילצ'ן: "אני זוכר מאוד".
חדד: "אבל אז במיוחד, חוקרים אותה על אוכל, בתיק המעונות, היה אירוע שלם סביב החמגשיות. היא יצאה מחקירה ואז דיברתם שעושים עוול בתקשורת וחמגשיות. ניחמת אותה, זה היה טבעי כי היא יצאה חבולה וכואבת מהחקירה הזאת, ואז אתם מדברים והנושא עולה, זוכר?", מילצ'ן אישר.

מתן וסרמן

"אמרתי את האמת והייתה תחושה שאמרתי משהו לא בסדר"

חדד החל לחקור את מילצ'ן והזכיר: "אמרת לתביעה אתמול שקשה לך לדבר מול ביבי או שרה. תאשר לי שתמיד אמרת אמת למרות שקשה לך ונצמדת לאמת". מילצ'ן אישר: "בהחלט". חדד שאל את מילצ'ן על חקירתו באזהרה ב-2017 בלונדון. "תאשר לי שהתפיסה שלך הייתה שזה לא הוגן ולא הגון", מילצ'ן ענה: "מאוד", והוסיף כי יש לו זכרונות לא נחמדים".

חדד: "תאשר לי שהתחושה הייתה שמנסים להעניש אותך כי אמרת פתאום בפברואר שביבי חבר שלך"
מילצ'ן: "אמרתי את האמת ופתאום הייתה תחושה שאמרתי משהו לא בסדר".

מתן וסרמן

בעקבות נושאים מסווגים: מילצ'ן לא ייחקר על תרומתו הביטחונית

בפתח החקירה, הודיעה התובעת ליאת בן ארי: "הגענו להסכמה שכיוון שיש הרבה נושאים חסויים, לא יהיה ניתן לחקור את העד בעניין תרומתו הביטחונית, גם לא עם הקו המוצפן. כולנו למדנו את זה לראשונה אתמול בערב כאשר הגיעה המעטפה אלינו. אני מבקשת שהנושא הזה לא יישאל כאן, אנחנו נקיים בעוד שבוע או שבועיים פגישות ונגיע להסכמות כשנהיה בארץ ונתקדם אני מאמינה".

עו"ד חדד הגיב: "ברייטון זאת עיר מאוד נחמדה, אבל יש גבול מה לבקש מההגנה ומהעד. אנחנו נמצא פתרון. בהקשר הזה יש עניינים מאוד מאוד מאוד חשובים וננסה לראות מה עושים, יש בעיות אמיתיות שהן בליבת טענות ההגנה וצריך לראות איך מתגברים על זה".

מתן וסרמן
ארנון מילצ'ן צילום: מרק ישראל סלם, פול

היום השמיני לעדותו: עדות מילצ'ן ממשיכה מברייטון שבאנגליה, החקירה החלה

מתן וסרמן
בנימין נתניהו בבית המשפט בעדות מילצ'ן צילום: רויטרס